ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا:

برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی باید وزن تیم ملی بالا برود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تیم ملی اگر می‌خواهد به مراحل بالاتر از گروهی فکر کند باید مربی بزرگتر از اسکوچیچ را استخدام کند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی باید وزن تیم ملی بالا برود

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تیم‌های همگروه ایران در جام جهانی قطر، اظهار داشت: «هر کسی به درست یا غلط توقعی از تیم ملی در جام جهانی دارد. نه اینکه این توقعات غیرمنطقی باشد اما باید ببینیم برای تیم ملی قبل از حضور در جام جهانی چه امکاناتی فراهم می‌کنیم. باید منطقی فکر کنیم و اگر تدارک خوب ببینیم، باید انتظار را هم بالا ببریم. البته از نظر همه و خود بازیکنان تیم ملی این تیم‌های همگروه ما نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی تیم‌های خوبی هستند و می‌توانیم با وجود بازیکنانی که داریم، موفق عمل کنیم. اما این ظاهر قضیه است و فوتبال رو ندارد. نباید به خیال این که می‌توانیم از انگلیس امتیاز بگیریم و آمریکا و تیم پلی آف را ببریم، کاری نکنیم.»

وی ادامه داد: «انگلیس خودش بنیان‌گذار فوتبال است و تیمی قدرتمند و مدعی محسوب می‌شود. آمریکا را چون قبلا یک بار بردیم و در یک بازی دوستانه هم مساوی کردیم، این فرضیه است که می‌توانیم ببریم، اما در واقع این‌طور نیست. آنها تیمی جوان دارند که اکثر بازیکنانشان در تیم‌های معتبر لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و نسبت به لژیونرهای ما تیمشان هم معتبر است. آنها برنامه‌ریزی‌شان برای سال 2026 است اما شک نکنید تیمی نیستند که به این راحتی تسلیم شوند. متاسفانه هم‌‍گروهی با آمریکا و انگلیس باعث شده است تا مسائل سیاسی موجود با این کشورها هم در ورزش دخیل باشد. اگر با این شیوه پیش برویم ممکن است اتفاق بدی هم بیافتد. مطمئن باشید تیمی که از پلی‌آف بالا می‌آید، این قدر دست و پا بسته نیست و اگر قدرت تیم‌ها را سرسری بگیریم لطمه می‌خوریم.»

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا باید از اسکووچیچ حمایت شود یا اینکه برای جام جهانی باید مربی بزرگتری جایگزین شود؟ تصریح کرد: «من از همان ابتدا جزو کسانی بودم که به انتخاب اسکووچیچ ایراد گرفتم و مخالف بودم. معتقد بودم وقتی کی‌روش را برمی‌داریم باید آدم قوی‌تر و بادانش‌تر جایش می‌گذاشتیم. حالا که این اتفاق نیفتاد، باید یک مربی ایرانی را انتخاب می‌کردند. دور و اطراف اسکووچیچ حرف و حدیث زیاد است. مثلا در قطر با دو نفر عکس انداخته بود که می‌گفتند یکی دلال است و دیگری سردبیر یک سایت ورزشی که برایش مطلب می‌زند. من نمی‌دانم این حرف‌ها چقدر صحت دارد اما اگر می‌خواهیم به مراحل بالاتر جام جهانی فکر کنیم باید یک مربی بزرگتر، قوی‌تر، بادانش‌تر و کاریزماتیک بیاوریم تا وزن تیم ملی بالا برود. حالا اگر هم نشد، مربیان ایرانی بهتر از اسکووچیچ هم داریم.»

ابراهیم قاسمپور گفت: «هر کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند باید اول رزومه و پارامترهایی که باید یک مربی داشته باشد را آنالیز کنند. فارغ از هر رنگ و دسته‌ای چه آبی چه قرمز باید تعصبات را کنار بگذارند و به منافع تیم ملی فکر کنند. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به نفع تیم ملی ما باشد و بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. همان طور که گفتم هر کسی که انتخاب می‌شود باید برای تیم ملی تدارک خوب ببینیم. بازی‌های خوب تدارکاتی بگذاریم تا تیم بتواند نقاط ضعف و قوتش را بشناسد. باید ببینیم چه چیزی می‌کاریم و چه چیزی درو می‌کنیم. همه باید دست به دست هم دهیم تا تیم ملی ما با بهترین تدارکات راهی جام جهانی قطر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار