افتتاح طرح مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال

شهرکرد(پانا) - آیین افتتاحیه طرح ارتقا مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال با حضور روسا و معاونین آموزشی مناطق 17 گانه استان، مدرسان، رابطان و معلمان مجری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال

محمد محمدی، مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان ضمن تشریح اهداف اجرای این طرح، ضرورت توجه به بحث توانمندی سازی معلمان و دانش آموزان در حوزه سواد دیجیتال و کد نویسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح ملی سواد دیجیتال با مشارکت 225 نفر از معلمان استان اجرا می‌شود.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری اعلام کرد: طرح ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال در این استان با هدف توانمند کردن دانش آموزان و معلمان، آغاز می‌شود.

محمدی افزود: این طرح در پنج محور تاثیر یارانه بر زندگی دانش آموزان، آموزش تفکر محاسباتی، سواد دیجیتال و کاربرد فناوری در زندگی، امنیت سایبری دانش آموزان و شبکه‌های ارتباطی طراحی و در حال عملیاتی شدن به صورت گام به گام است.

محمدی با بیان اینکه در این طرح معلمان مجری، دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهند تصریح کرد: امسال به صورت پایلوت این طرح در 32 مدرسه و برای حدود 5400 دانش آموز، اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ابتدا مدرسان استانی و مدرسان منطقه‌ای آموزش داده می شوند و در ادامه آموزش ها برای معلمان مجری ارائه خواهد شد تا در کلاس درس به دانش آموزان آموزش دهند.

محمدی در پایان تاکید کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات سند تحول بنیادین ، حضور هوشمندانه و عالمانه دانش آموزان و فرهنگیان در فضای مجازی،به منظور تحقق تربیت تمام ساحتی و مواجهه هوشمندانه با تهدیدات دشمنان،یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت است .

دانش آموز خبرنگار : سارا اشگرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار