آغاز طرح تحولی ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال ۵۳۰۰ دانش‌آموز خراسان‌شمالی

بجنورد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از شروع طرح مهارت ارتقاء برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان استان از بهمن ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح تحولی ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال ۵۳۰۰ دانش‌آموز خراسان‌شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، افتتاحیه طرح تحولی ارتقاء مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آموزش ابتدایی،کارشناسان، مدرسان طرح و معلمان مدارس مجری در دوم بهمن ماه برگزار شد.

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته زن و روز مادر و قدردانی از زحمات بی شائبه معلمان ابتدایی در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: کرونا فرصت های بی بدیلی را برای آموزش و پرورش و اجرای برنامه ها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله ورود فناوری، تجهیزات الکترونیکی در فرایند یاددهی- یادگیری و برنامه درسی با رویکرد تولید محتوای چند رسانه ای، در راستای اهداف دوره ابتدایی متناسب با زیست بوم جدید که طرح تحولی ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی است را مهیا کرد.

وی در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی معاونت آموزش ابتدایی استان در سه مرحله آموزش های تولید محتوای الکترونیکی و سواد رسانه ای مختص معلمان دوره ابتدایی، فاز اول۴۵۰۰ معلم ابتدایی، فاز دوم ۳۰۰ مربی پیش دبستانی و فاز سوم ۵۰۰ راهبر آموزشی و تربیتی، کارشناسان آموزش ابتدایی برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: از هفته اول بهمن ماه آموزش ۵۳۰۰ دانش آموز در قالب طرح مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال توسط 200 معلم مجری آغاز خواهد شد.

بدخشان اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح تحولی سواد دیجیتالی ضروریست معاونین آموزشی شهرستان ها و کارشناسان گروه های آموزشی با تبیین، تشریح و اجرای کامل طرح در مدارس مجری با تاکید بر الگوی شایستگی دیجیتال و علوم پایه در جهت ارتقاء مهارت برنامه نویسی و شایستگی سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی استان به نحو شایسته اقدام کنند.

همچنین دوره ضمن خدمت 36 ساعته در سامانه ltms با عنوان «مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال» فعال شده است که پس از پایان آموزش ها برگزار خواهد شد.

خبرنگار: حامد شاکریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار