برگزاری اختتامیه گردهمایی کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در قم

قم(پانا)- مراسم اختتامیه گردهمایی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور، عصر امروز در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه گردهمایی کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در قم

مراسم اختتامیه دوره بالندگی و گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور عصر امروز در تالار اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «حمید پارسانیا» عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی با اشاره به نسبت فرهنگ با دانشگاه و علم و تنوع دانشگاه ها در این زمینه اظهار داشت: نسبت دانشگاه فرهنگیان با فرهنگ نسبتی ویژه و خاص است که با سایر دانشگاه ها که بعضا نسبت و تعامل اقتصادی و سیاسی با مراکز مختلف دارند، متفاوت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید بتواند نیاز فرهنگی جامعه را پاسخگو باشد، عنوان کرد: نسبتی که دانشگاه فرهنگیان با فرهنگ دارد نسبت ویژه ای است و ما باید قادر باشیم به عمق تعریف و نسبت علم و فرهنگ و دین پی ببریم.

پارسانیا ابراز کرد: بهترین ترجمه دین، خود فرهنگ است زیرا دین عبارت از عادت ها و شیوه زیست انسان هاست.

وی با اشاره به سخن فارابی گفت: مفاهیم ملت، امت و دین مصداقشان یکی است و با فرهنگ ارتباط پیدا می کند و زندگی اجتماعی و کنش ها درونی وقتی ثبات پیدا می کند، تبدیل به اخلاق می شود و وقتی بین انسان ها شکل می گیرد، تبدیل به نظام زیست می شود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «علی عسگری» مشاور وزیر در دانشگاه فرهنگیان، پیام «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش خطاب به گردهمایی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان را قرائت کرد و با یادآوری توجه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان، مباحثی پیرامون انسان، تربیت، جامعه و ایمان وعمل صالح بیان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «علی تقوی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در سخنانی با اشاره به تغییرات فرهنگ و مولفه های تاثیرگذار بر آن، تفاسیر متعدد از معنای فرهنگ را از چالش های بزرگ فرهنگ جامعه برشمرد.

وی افزود: باید تعریفی از فرهنگ با توجه به آرمان های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امامین انقلاب ارائه دهیم و آن را بازشناسی کنیم و جریان انقلابی باید هم در ابعاد نظری و عملی پای کار باشد و مصادیق شایسته ای از فرهنگ ارائه دهد.

«حسین خنیفر» رییس دانشگاه فرهنگیان کشور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، به بیان مفاهیم گسترده ای از فرهنگ در جامعه پرداخت و نقش اثربخش اقدامات این دانشگاه را در کشور مورد تاکید قرار داد.

در ابتدای این مراسم، «حسن محمدپور» سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم جزییاتی از دوره را بیان کرد و توجه به نقش تعاملات و تزاحمات فرهنگی و تربیت معلمان تراز انقلاب را مورد اشاره قرار داد.

دوره بالندگی و گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور از روز سه شنبه 21 دی با برگزاری کلاس های بالندگی و ارتقاء توانمندی های فرهنگی و مباحث درون سازمانی در قم آغاز شده و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

تهیه خبر: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار