محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

ضربه سال‌ها دروغ‌گویی درباره پرسپولیس و استقلال را هواداران خوردند

پرسپولیس قدرت اول فوتبال ایران است و به زودی صدرنشین می‌شود

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است ضربه اصلی در حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به هواداران دو تیم وارد شده اما هیچ‌کدام از عوامل دروغگویی پاسخگوی این فاجعه نیستند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ضربه سال‌ها دروغ‌گویی درباره پرسپولیس و استقلال را هواداران خوردند

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا درباره توقف پرسپولیس مقابل تیم ته جدولی پدیده در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: «پرسپولیس هر چند نتوانست سه امتیاز این بازی خارج از خانه را بدست آورد اما به نظر من فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت اما به دو علت این بازی خود با برد همراه نشد. اولین موضوع زمین بازی بود و علت دوم بازی بسته و کاملا دفاعی پدیده که آمده بود فقط یک امتیاز را بگیرد اما در بین این دو عامل قطعا نامناسب بودن کیفیت زمین تاثیر بیشتری داشت.»

وی ادامه داد: «پرسپولیس تیمی است که کار تاکتیکی می‌کند و کیفیت زمین برای تیم‌هایی که روی زمین فوتبال بازی می‌‎کنند خیلی تاثیرگذار است. خیلی عجیب است که مشهد ورزشگاه امام رضا (ع) را دارد اما این بازی را در زمین بی‌کیفیت برگزار می‌کنند و نتیجه بازی در چنین زمینی هم این می‌شود که نمی‌توانیم فوتبال خوبی را از پرسپولیس ببینیم و به رغم اینکه روی دروازه حریف فشار می‌آورد، در کسب 3 امتیاز ناکام می‌ماند. بیست و یک سال از اولین دوره‌ای که لیگ برتر فوتبال ایران راه افتاد گذشته اما همچنان بعضی از شهرها مشکل زمین دارند.»

کاپیتان سابق پرسپولیس درباه آینده تیم در لیگ برتر بیست و یکم و شانس قهرمانی گفت: «به هر حال این قانون فوتبال است که گاهی تیم‌های بزرگ هم مقابل تیم‌های پایین جدولی امتیاز می‌دهند و در بعضی بازی‌ها عواملی بوجود می‌آید که تیم نمی‌تواند با برد زمین را ترک کند. مثل همین پدیده که پرسپولیس از نظر فنی نمایش خوبی داشت اما کیفیت پایین زمین باعث شد تیم نتواند با برد زمین را ترک کند. اما نکته امیدوار کننده در جریان بازی‌های پرسپولیس این است که تیم به سرعت بالایی در انتقال بازی رسیده است و فعل جنگیدن و برد در تیم همچنان در اوج قرار دارد و در مسیر رشد قرار گرفته است. هر چند از الان زود است که درباره قهرمان این فصل حرف بزنیم اما پرسپولیس قدرت اول فوتبال ایران است و به زودی صدر جدول را پیش خواهد گرفتم.»

پنجعلی در ادامه درباره حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا با دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «نباید به راحتی از کنار این موضوع گذشت، این یک فاجعه بود که به اعتبار فوتبال ایران ضربه زد. فاجعه‌ای که البته مربوط به امروز و دیروز نیست و چند سال است آغاز شده تا به اینجا رسیده و حالا هیچ‌کدام از افرادی که در این سال‌ها برای دو تیم تصمیم‌گیر بودند پاسخگوی این فاجعه نیستند. از قدیم گفته‌اند دروغ را نمی‌توان تا همیشه ادامه داد و یک جایی دستت رو می‌شود. آقایان سال‌ها درباره پرسپولیس و استقلال دروغ گفتند و حالا برای کنفدراسیون فوتبال آسیا مسجل شده که حرفه‌ای بودن این دو باشگاه دروغ بوده است و این هواداران هستند که باید ماتم این دروغ‌گویی را داشته باشند.»

وی در پایان گفت: «سال‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ گفته‌اند که پرسپولیس و استقلال حرفه‌ای هستند. کجای فوتبال حرفه‌ای می‌بینیم که تیم ورزشگاه اختصاصی نداشته باشد و یا حق پخش پرهوادارترین تیم‌های یک کشور را تلویوزیون آن کشور ندهد و با جدال تبلغیات محیطی را بگیرند؟ یا همین بحث خصوصی‌سازی که سال‌هاست وعده آن را می‌دهند اما خبری از خصوصی‌سازی نیست و فقط در حد وعده و وعید است. با این همه کمبود واقعا چرا باید کنفدراسیون فوتبال آسیا قبول کند که پرسپولیس و استقلال حرفه‌ای هستند؟ سال‌ها دروغ گفتند و حالا دستشان برای AFC رو شده است و ضربه این دروغ‌‌گویی را هم هوادار پرسپولیس و استقلال خورده است و هیچ‌کدام هم پاسخ‌گوی این فاجعه نیستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار