بررسی مشکلات کاهش 30 درصدی برق صنایع آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، مشکلات ناشی از کاهش 30 درصدی برق صنایع استان که بیش از 2 مگاوات مصرف برق دارند بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات کاهش 30 درصدی برق صنایع آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، استاندار عصر روز گذشته در این نشست گفت: برای حل این موضوع قرار شده است بخش خصوصی با تولید 200 مگاوات برق، در تامین برق مورد نیاز استان قدم هایی بردارد و دولت نیز موظف شده است تا گاز این ژنراتورها را تامین کند.

عابدین خرم ادامه داد: این سهم تا یک ماه آینده در بخش های 10، 15، و 4 مگاوات راه اندازی و محقق خواهد شد و با اضافه شدن این حجم از برق به شبکه برق استان، ضمن جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی، شاهد تولید مستمر خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این نشست با اشاره به لزوم رفع موانع فعالیت بخش خصوصی برای دست‍یابی به رشد اقتصادی هدف‌گذاری‌شده در استان، جذب سرمایه‌گذاری این بخش در حوزه‌های مزیت‌دار استان را ضروری دانست و بر اهتمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری، فرش و ساختمان تأکید کرد.

خرم، صنعت گردشگری را یکی از ظرفیت‌‌های مهم استان خواند و افزود: این بخش می‌تواند یکی از فرصت‌های استان برای جذب سرمایه باشد و لازم است برای رونق گرفتن آن برای دوران پساکرونا برنامه عملیاتی از سوی فعالان بخش خصوصی تهیه شود.

خرّم، صنعت فرش را هم از فرصت‌های کم‌نظیر استان برای رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: فرش یکی‌از نمادهای فرهنگی و هنری ماست که جایگاه آن در تولید و اشتغال، در حد انتظار نیست و باید فعالیت‌های این صنعت را در استان احیا کنیم.

وی همچنین سیاست‌های دولت در بخش مسکن را یک فرصت طلایی برای رشد اقتصادی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران خوبی از بخش خصوصی پای کار آمده‌اند و امیدواریم با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم و اهتمام در جهت بازآفرینی و اصلاح بافت‌های فرسوده، هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان را محقق کنیم.

خرّم با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی 8 درصد در کشور و استان، تاکید کرد: با اهتمام فعالان بخش خصوصی و رفع موانع از سوی دستگاه‌های اجرایی، دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست.

یکی از دستور جلسه های این نشست به خبر حذف ارزهای ترجیحی و کمبود مواد اولیه در واحدهای تولیدی مربوط می شد که دبیر نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در این باره گفت: قرار است تامین شکر، گندم و روغن نباتی واحدهای تولیدی در کارگروه تنظیم بازار پیگیری شود.

ژائله با بیان اینکه هیچ کمبود و محدودیتی در تامین روغن، گندم و شکر واحدهای تولیدی وجود ندارد، افزود: تنش ایجاد شده در بازار به دلیل انتشار خبر حذف ارز ترجیحی است که مقرر شد این تنش با مدیریت جهاد کشاورزی و با دستور فروش ذخایر کارخانه ها حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار