مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

نمی‌توان آموزش را از پرورش و تعلیم را از تربیت جدا کرد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران آموزش و پرورش را با مخاطب ۴۵ میلیونی؛ بزرگ ترین فصل مشترک حاکمیت و مردم دانست و تاکید کرد نمی‌توان آموزش را از پرورش و تعلیم را از تربیت جدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نمی‌توان آموزش را از پرورش و تعلیم را از تربیت جدا کرد

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست با معاون پرورشی و روسای ادارات قرآن، عترت و نماز، فرهنگی، هنری و اردوها و فضاهای پرورشی و سازمان دانش آموزی ضمن ابراز تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر سه موضوع؛ خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تاکید کرده اند که نشان از ترسیم یک افق بلند توسط ایشان است که در رأس این حرکت، سیاست گذاری و راهبری می کنند اما بخش زیادی از آن به عهده آموزش و پرورش و نقطه کانونی این فعالیت ها در آموزش و پرورش؛ معاونت پرورشی است.

زمانی می توانیم بگوییم سند تحول محقق شده که انعکاس آن را در کف مدرسه ببینیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در رابطه با سند تحول بنیادین تصریح کرد: زمانی می توانیم ادعای آن را داشته باشیم که سند تحول اجرا شده که آن را در کف مدرسه ببینیم و همچنین رفتار و عملکرد دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی باشد.
وی فعالیت های همه حوزه های پرورشی را زمینه ساز همین اهداف سه گانه بیانیه دانست و تصریح کرد: معاونت پرورشی حوزه ای است که مسیر حرکت در بیانیه گام دوم را مشخص می کند.
نمی توان آموزش را از پرورش؛ و تعلیم را از تربیت جدا کرد و این شرط تحقق تربیت شش ساحتی است.

پرداختن به تقویت بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی باید در دستور کار ویژه باشد

کریمیان ضمن اشاره به شرایط کنونی کشور ؛فعالیت های حوزه پرورشی را دارای اهمیت ویژه خواند و تاکید کرد: دشمن فرهنگ کشور را نشانه گرفته و با ابزاری چون فضای مجازی تغییر در سبک زندگی را هدف گرفته است، در حوزه پرورشی باید ترویج و تقویت سبک زندگی اسلامی در برنامه ها باشد. برای ادامه این راه توجه ویژه به حوزه فرهنگ لازم است و سربازان ویژه این امر در آموزش و پرورش همکاران معاونت پرورشی هستند.

انس با قرآن گام نخست فعالیت های پرورشی است
وی در ادامه بر بهسازی فضاهای اردوگاهی و فرهنگی اشاره و با تاکید بر توانمندسازی نیروی انسانی خاطرنشان کرد: باید اردوگاه ها و فضاهای تربیتی با یک ساز و کار معین و مشخص در اختیار فرهنگیان قرار گیرد تا هم به بنیان خانواده کمک کند و هم فعالیت اردویی محقق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت انس با قرآن را در کودکان گام نخست فعالیت های قرآنی برشمرد و افزود: پرداختن به قرآن از مطالبات مقام معظم رهبری است و باید کودکان را با قرآن مأنوس کرد.
نسل جوان و نوجوان باید با قرآن، عترت، نماز، اهل بیت و مناسبت ها و ارزش های مذهبی آشنا شوند.
کریمیان در ادامه با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نقش عمده ای در تربیت اجتماعی دانش آموزان دارد گفت: سازمان دانش آموزی شهر تهران با جامعه مخاطب یک میلیون و ١۵٠ هزار نفری دانش آموز ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید از آن به درستی استفاده شود و بازمهندسی تشکیلات این سازمان بستر مناسبی است برای تحقق اهداف مدنظر.

وی تاکید کرد: فضاهای مدارس باید تربیتی باشد و دستگاه آموزش و پرورش مسئول تعلیم و تربیت است. معلمان نباید صرفا نقش یک مدرس را داشته باشند و اول باید نقش تربیتی و بعد نقش آموزشی خود را ایفا کنند. اگر نقش های تربیتی به درستی ایفا شوند بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

آموزش و پرورش بزرگ ترین فصل مشترک حاکمیت و مردم است

کریمیان آموزش و پرورش را با مخاطبی بیش از ۴۵ میلیون نفر بزرگ ترین فصل مشترک حاکمیت و مردم عنوان و تصریح کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری جهاد تبیین است که باید تا عمق جامعه نفوذ پیدا کند. یکی از وظایف عمده آموزش و پرورش باید همین جهاد تبیین باشد. در همه حوزه ها باید به عنوان جهادگر این جهاد تلاش کرد که در آموزش و پرورش راهبری آن با معاونت پرورشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان بر جدیت در اجرای کنگره شهدا تاکید کرد و افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و بچه ها و دانش آموزان باید با سبک و سیره جوانان شهیدی که جانشان را برای ارزش های اسلامی و کشور فدا کردند، آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار