رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

احکام شرعی برای اسکان معتادان متجاهر در مساجد در نظر گرفته شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران معتقداست که باید از ظرفیت مساجدبرای حل معضلات اجتماعی استفاده کرد اما در اسکان افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر باید مسائل شرعی واحکام شرعی در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
احکام شرعی برای اسکان معتادان متجاهر در مساجد در نظر گرفته شود

مهدی اقراریان در گفت‌وگو با پانا درخصوص استفاده از ظرفیت مساجد برای اسکان افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب گفت: «باید دو موضوع را از هم تفکیک کرد. نخست اینکه باید از ظرفیت مردم و مساجد برای حل مشکلات استفاده کنیم و دیگری استفاده از فضای فیزیکی مساجد برای اسکان افراد کارتن‌خواب و معتادان متجاهر که ممکن است این موضوع با احکامی که درخصوص مساجد وجود دارد در تعارض باشد.»

وی با اشاره به اینکه احکام ورود به مسجد مشخص است، گفت: «احکام ورود آقایان یا خانم‌ها به مساجد تعریف شده است و اگر شرایط حضور این افراد در مساجد به اصل کارکرد مساجد به عنوان مکان عبادی را تحت شعاع قرار دهد کار مناسبی نیست.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «اکنون اماکن عمومی متنوعی برای اسکان افراد کارتن‌خواب وجود دارد از جمله سوله‌های بحرانی که در سطح شهر وجود دارد اما برای استفاده از ظرفیت مساجد در ساماندهی افراد بی‌خانمان نیاز به کار کارشناسی، تمام ابعاد این تصمیم‌گیری باید بررسی قرار گیرد. ما از ظرفیت مساجد در حوادثی مانند زلزله و سیل استفاده کرده‌ایم و معتقدیم در حوزه حل معضلات اجتماعی نیز باید از این ظرفیت استفاده کنیم اما اینکه فضای فیزیکی مساجد را برای اسکان افراد کارتن‌خواب و معتادان متجاهر استفاده کنیم نیاز به کار کارشناسی دارد و باید احکام شرعی را در نظر بگیریم.»

بعد از انتشار تصاویری از اتوبوس‌خوابی در اتوبوس‌های بی‌آرتی که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند برخی کاربران فضای مجازی پیشنهاد استفاده از ظرفیت‌های مساجد برای اسکان این افراد را مطرح کرده بودند.

روز گذشته نیز امین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از به‌کارگیری اتوبوس‌هایی برای اسکان این افراد در میادین اصلی شهر خبر داد. همچنین استفاده از ظرفیت برخی سوله‌های بحران در زمان‌هایی که گرمخانه‌ها و سایر نقاط در نظرگرفته شده دچار سرریز شده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار