واکنش به بی‌آرتی خوابی در تهران

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نسبت به موضوع اتوبوس خوابی در تهران توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش به بی‌آرتی خوابی در تهران

امین توکلی‌زاده در صحن علنی شورای شهر تهران توضیحاتی در خصوص بی آر تی خوابی در تهران داد و گفت: در شهر تهران مشکل بی‌خانمانی و کارتن‌خوابی را داریم و یکی از معظلاتی است که از گذشته در تهران وجود داشت و یکی از دغدغه‌های مدیریتی شهری بوده است. در دوره اخیر یکی از وظایف اصلی ما در معاونت فرهنگی از همان ابتدا توجه همین موضوع بود و آقای زاکانی موظف کردند ساماندهی شود.

توکلی‌زاده گفت: از قبل در شهر تهران زیرساخت‌هایی فراهم شده بود و تاحد ممکن موظف شدیم آنها را ساماندهی کنیم. اشکالات زیرساخت‌ها تا امروز احصا شده است و آنهایی که اولویت بیشتری داشتند برطرف و زیرساخت‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای بی‌خانمانی چند زیر ساخت مشخص داریم که سامان سراها یا گرمخانه‌ها هستند، گفت: این مکان‌ها بیش از دو هزار نفر را پوشش می‌دهند. از شهروندان خواهش کردیم اگر با بی‌خانمانی مواجه شدند با ۱۳۷ تماس بگیرند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شب خوابی در بیرون منزل می‌شود مسأله همراهان بیمارن است و برای این منظور همراه‌سراها را داریم، گفت: با مدیریت کرونا سفرهای بیماران بیشتر شده و اخیرا با موج جمعیتی مواجه شدیم که نمی توانند جایی را برای اقامت داشته باشند و مساله همراه سراها بازبینی شد که آنها را هم توسعه و هم ساماندهی کنیم و الان زیرساخت همراه سراها نیز در حال استفاده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌ها اطلاع رسانی کردیم و دم بیمارستان‌ها تابلوهایی نصب شد و گشت هایی مستقر شدند تا در این زمینه اطلاع رسانی شود.

توکلی‌زاده با اشاره به عده‌ای که از این زیرساخت‌ها استفاده نمی‌کنند، گفت: بعضا کسانی هستند که از اینها استفاده نمی کنند و تدبیری شد اتوبوس هایی را در شب ها در میادین اصلی و محل های تجمعی که از گذشته مشخص است که تجمع بیشتری دارند اختصاص دهیم. این به معنای اسکان نیست و امداد موقت شبانه است تا از یک ساعت تا ساعتی را در اتوبوس‌ها مستقر شوند.

وی ادامه داد: بعد از این ماجرا بنا شد در اتوبوس های بی.آر.تی پوسترهایی را نصب کنیم و بگوییم این امکانات شهرداری وجود دارد. آقای زاکانی گفتند اگر این زیرساخت ها پر شد بتوانیم از سالن های بحران نیز استفاده کنیم و اگر شب هایی باشد که همه ظرفیت ها تکمیل شود افراد را به سالن های بحران انتقال دهیم. باز هم آمادگی داریم ظرفیت هایی را اختصاص دهیم و در منطقه ۶ با کمک خیرین مکانی را در نظر گرفته ایم.

توکلی‌زاده تاکید کرد که اگر این موارد به درستی اطلاع رسانی شود تا حدی موضوع برطرف می شود.

مهدی چمران در واکنش به صحبت‌های معاون شهردار گفت: باید دید آیا این اتوبوس‌های که در شب خدمات رسانی می‌کنند صبح به چرخه خدمات رسانی می‌آیند؟ اینها به غیر از خواب اعمال دیگری هم دارند برای آنها چه تدبیری می‌شود؟ وقتی فضا داریم چرا از اتوبوس استفاده کنیم؟ باید درباره این موضوع فکر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار