25 استان درگیر برف و کولاک؛ 4 هزار نفر امدادرسانی شدند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از 4 هزار نفر در 25 استان درگیر برف و کولاک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
25 استان درگیر برف و کولاک؛ 4 هزار نفر امدادرسانی شدند

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به پانا گفت: در پی تغییرات جوی برف و کولاک و آبگرفتگی طی ۴ روز گذشته در ۲۵ استان کشور، ۱۰ استان آذربایجان غربی، بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان در ٣٦ شهرستان شامل ١٦ شهر، ٣٨ روستا، ٥ منطقه عشایری و ١٨ جاده کوهستانی نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

وی افزود:‌ در ۴ روز گذشته با امدادرسانی ٤٥١٨ نفر، ١٥٣٣ نفر اسکان اضطراری داده شدند که بر این اساس ۳ اردوگاه به ظرفیت ۵۰۰ نفر در چابهار و با ظرفیتی ۱۰۶ نفری در کنارک برپا شده است. همچنین ۴۸ نفر به مناطق امن، یک نفر به مرکز درمانی منتقل و یک نفر درمان سرپایی شد.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: با کمک‌ ۱۴۴ تیم عملیاتی شامل ۶۳۸ امدادگر و نجاتگر ۱۰۳ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند ١٣ واحد مسکونی از آب تخلیه شدند. همچنین ٥٤ دستگاه چادر، ۵۶۵ تخته موکت، ۵۶۷ تخته پتو، ۱۷۸۴ کیلو نایلون، ۱۲۲ بسته غذایی، ۲۳۰۰ کیلو برنج، ٢٤٠٠ بطری آب معدنی میان متاثرین توزیع شد.

وی تاکید کرد: امدارسانی هم در ١٤ شهرستان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار