رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

9 دی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

شیراز (پانا) - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، با تشریح برنامه‌های یوم الله 9 دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، گفت با توجه به اینکه مردم شهر شیراز در سال ۸۸ روز ۸ دی و یک روز زودتر از سایر نقاط کشور به میدان آمدند و برائت خود را از فتنه و فتنه‌گران اعلام کردند، به پاس گرامی‌داشت این روز، برنامه‌های 9 دی در شیراز در روز 8 دی ماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
9 دی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی  است

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی، با اشاره به اینکه این مراسم در شیراز در روز چهارشنبه ۸ دی ساعت ۹:۳۰ صبح در تقاطع ۹ دی، جنب مسجد شهدا، بست شهید آیت ا... دستغیب(ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، ادامه داد: روز 9 دی به عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده و در این روز برنامه‌های متعددی از سوی گروه‌های مردمی، تشکل‌های دینی، جوانان و بانوان پیش‌بینی شده که با توجه به وضعیت کرونایی کشور و به تبع در استان فارس با توجه به وضعیت رنگ بندی اجرا خواهد شد.

رضایی با اشاره به اجرای بیش از 200 برنامه در سراسر استان فارس به مناسبت 9 دی افزود: مهمترین موضوع با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) جهادِ روایت، تبیین و روشنگری است.

وی با یادآوری تجربه تکرار نشدنی حضور میدانی و میلیونی ملت ایران در 9 دی سال 88 خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که باید دستاوردهای 9 دی و فتنه‌ای که توسط دشمنان خارجی و برخی معاندین داخلی با حضور حماسی مردم به بن بست رسید تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه 9 دی به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است و با اشاره به سه مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی، ایام فاطمیه(س) و یوم الله 9 دی بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها تأکید کرد و افزود: برنامه‌های این ایام با توجه به هر سه مناسبت تدارک دیده شده است.

وی گفت: در حوزه روشنگری مهم‌ترین بحث، تبیین مداخله دولت‌های خارجی در فتنه 88 و نقش رسانه‌های غربی فارسی زبان در تحریک مردم برای تخریب اماکن عمومی و وهن مقدسات بود که حماسه ۹دی همه توطئه‌ها را خنثی کرد و اثبات کرد که مردم هرگز با آن‌ها همراه نخواهند شد.

معاون پارلمانی و حقوقی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اعلام برگزاری سه همایش در سطح استان فارس بر فعال کردن حلقه‌های معرفتی و روشنگری تأکید کرد و افزود: این حلقه‌ها در راستای تبیین مسائل، هم نسبت به حضور تاریخی مردم در 9 دی و هم نسبت به اصل فتنه سال 88 تشکیل خواهند شد.

رضایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات متعدد با موضوعات عکس، گرافیک، دلنوشته و مقاله در ارتباط با حماسه بی‌بدیل 9 دی، بر برگزاری مراسم در سطح استان پهناور فارس تأکید و خاطر نشان کرد: برنامه‌های میدانی در بیش از 100 مرکز در گرامیداشت 9 دی در سطح استان با توجه به شرایط کرونایی و با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: در شیراز نیز با توجه به اینکه مردم در سال ۸۸ روز ۸ دی و یک روز زودتر از سایر نقاط کشور به میدان آمدند و برائت خود را از فتنه و فتنه‌گران اعلام داشتند، چهارشنبه ۸ دی ساعت ۹:۳۰ صبح مراسمی در تقاطع ۹ دی، جنب مسجد شهدا، بست شهید آیت ا... دستغیب(ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: برنامه‌های جانبی و متنوع در شیراز و همه شهرستان‌های فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 8 و 9 دی ماه تدارک دیده شده که از همه مردم عزیز دعوت می‌کنم در این مراسم شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار