علیرضا کاظمی:

«سازمان مدارس و مراکز غیردولتی» راهبردی‌ترین مجموعه در توسعه «عدالت آموزشی» است

تهران (پانا) - مشاور وزیر در آیین معارفه سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت «سازمان مدارس و مراکز غیردولتی» راهبردی‌ترین مجموعه در توسعه «عدالت آموزشی» است

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«سازمان مدارس و مراکز غیردولتی» راهبردی‌ترین مجموعه در توسعه «عدالت آموزشی» است

علیرضا کاظمی، در آئین تکریم «شهریار فولادوند» و معارفه «احمد محمودزاده» رئیس سابق و سرپرست جدید سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی که با حضور «عطاران» و «کاظمی»؛ مشاوران وزیر و «باقرزاده»، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی، در ساختمان علاقه مندان برگزار شد؛ اظهار کرد: در آستانه یوم الله 9 دی قرار داریم که از ایام به یادماندنی و نقطه عطفی در تاریخ نظام و انقلاب بود.

وی افزود: در سال 88 علیرغم فضای غبار آلودی که از سوی دشمن ایجادشده بود مردم با هوشیاری مثال زدنی در 9 دیماه، دشمن را ناامید کردند و برگ زرینی از خود در تاریخ انقلاب به جای گذاشتند.

کاظمی ادامه داد: در ایام شهادت سردار دلها و سیدالشهدای مدافعان حرم قرار داریم چنان که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) می فرمایند: سردار سلیمانی یک اسطوره بی بدیل و بی نظیر بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از سردار دل ها به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد می کنند لذا باید بدانیم فضایی که امروز در آن قرار داریم محصول چه عقبه و تلاش ها و غرور آفرینی هایی است که در چهار دهه اخیر شکل گرفته است.

مشاور وزیر خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید کارها را برای خدا انجام دهید زیرا رمز ماندگاری کارها، خلوص در آن و برای رضای خدا بودن است لذا به هر میزان در کار اخلاص وجود داشته باشد کار ماندگارتر و اثر بخش تر خواهد شد.

وی رمز جاودانگی شهید سلیمانی را در اخلاص در کارهایش دانست و افزود: مسئولیت ها مظهر امتحان و آزمایش انسان در برابر خداوند است و رمز جاودانگی عملکرد ها، اخلاص عمل و برای خدا بودن است.

کاظمی تصریح کرد: عاقبت به خیری مسئولین همان نام نیکی است که از خود به جا می گذارند. مدیریت مؤثر در دوران کوتاه مسئولیت، کار بسیار ارزشمندی است. بی شک چنین مدیرانی نزد خداوند مأجورند.

مشاور وزیر اذعان کرد: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی مجموعه ای راهبردی است که می تواند نگاه ویژه ای به اقتصاد آموزش و پرورش داشته باشد. بهترین بخشی که می تواند به توسعه عدالت به نظام تعلیم و تربیت کمک کند حوزه مدارس و مراکز غیردولتی است.

کاظمی گفت: ظرفیت های عظیمی در حوزه شوراهای آموزش و پرورش در زمینه اقتصاد ی وجود دارد که باید ان را فعال کرد. حجم کارهای آموزش و پرورش بسیار وسیع است لذا با تعریف مأموریت های راهبردی می توان مشکلات را رفع کرد.

سرپرست سازمان مدارس و غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در این آئین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا(ره) و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب (مدالظله العالی) اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز آمار پوشش دانش آموزان به بیش از 98 درصد رسیده است و این در حالی است که این آمار در قبل از انقلاب بسیار پایین بود.

محمودزاده گفت: کشورهای پیشرفته دارای آموزش های با کیفیت و نیروی انسانی با کیفیت، عوامل مهم توسعه هستند.

وی گفت: با توجه به وجود اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب (مدالظله العالی) اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت ما در مقایسه با سایر کشورها، چند برابر شده است.

سرپرست سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، خاطرنشان کرد: غایت برنامه های نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان های صالح است، تلاش های جریان انقلاب منجر به تربیت سلیمانی ها شده است.

وی ادامه داد: برنامه های تحولی را باید ادامه دهیم و دو قرار گاه تحولی و قرار گاه عمرانی را در این سازمان فعال کنیم.

محمودزاده با تأکید بر توسعه مشارکت ها با مساعدت نمایندگان مجلس، تصریح کرد: سهم خود را از لحاظ کیفی و کمی در مجموعه تعلیم و تربیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: مسیر را برای اصلاح مدارس غیر دولتی هموار می بینم و گام هایی مؤثر در این زمینه خواهیم برداشت.

سرپرست سازمان مدارس و غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، افزود: مدارس غیردولتی برای انعطاف پذیری در اجرای برنامه های تحولی، ظرفیت خوبی دارند.

وی گفت: در آموزش از راه دور، از ظرفیت فضای مجازی بهره خواهیم برد، پتانسیل خوبی در شوراها وجود دارد، تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت بیش از پیش بهره مند شویم.

رئیس سابق سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ، نیز در این آئین، اظهار کرد: در هر مجموعه ای ورود پیدا کنیم قطعاً با مشکلاتی مواجه می شوبم؛ لذا باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

شهریار فولادوند افزود: رسیدگی به پرونده ها از شاخص های خوب عملکرد ما در این دوره بود.

وی گفت: تلاش برای نظام مند کردن منابع مالی، بازنگری در نظام آموزشی مدارس آموزش از راه دور، اصلاح قوانین شوراهای آموزش و پرورش و بهینه سازی ظرفیت های شورا در یک سال اخیر در دستور کار قرار داشت لذا برای حصول نتیجه نیاز به ادامه پیگیری ها دارد. مشکل فضاهای مدارس غیردولتی با اصلاح قانون مذکور رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار