دست اندرکاران سواد‌آموزی فیروزکوه با امام جمعه این شهر دیدار کردند

فیروزکوه (پانا) - به مناسبت سالروز تشکیل سازمان نهضت سواد‌آموزی به فرمان امام خمینی، کارشناس سوادآموزی و جمعی از آموزش‌دهندگان سوادآموزی منطقه فیروزکوه با امام جمعه شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دست اندرکاران سواد‌آموزی فیروزکوه با امام جمعه این شهر دیدار کردند

در ابتدای این جلسه کارشناس نهضت سوادآموزی منطقه گزارشی از وضعیت سوادآموزی و فعالیت های نهضت سوادآموزی منطقه ارائه داد. در ادامه اعضای حاضر در جلسه مشکلات و سختی کار، دیدگاه‌ها، در خواست‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

پس از شنیدن بیانات اعضای حاضر در جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسن حیدری گفت: حضرت امام ( ره) بعد از انقلاب با دید نافذ، تشکیلاتی از جمله نهضت سوادآموزی را تاسیس کردند که همه مایه برکت بود. به دلایل مختلف در 200 سال اخیر کشور ما که روزی با فرهنگ کهن خود و بزرگانش سرآمد علوم بود عقب نگه داشته شد. از اواسط قاجار رکودی علمی در کشور ایجاد شد و خودباوری در بین مردم به شدت کاهش پیدا کرد که یکی از دلایل آن بی‌سوادی است.

امام جمعه فیروزکوه یادآور شد: بعد از انقلاب به برکت نهضت سوادآموزی و جهاد علمی شما رشد علمی و درصد باسوادی در کشور از متوسط جهانی فراتر رفت. مایه افتخار است که به برکت نهضت سوادآموزی، هم درصد باسوادان و هم رشد آن در کشور زیاد شده است.

نماینده ولی فقیه شهرستان در پایان سخنان خود با اشاره به نمونه هایی از وقایع صدر اسلام، در اهمیت علم آموزی خاطرنشان کرد : اصل علم نور است و کسی که علم دارد‌ و در مسیر انسانیت و تعالی بهتر قدم بر می‌دارد بداند کار بسیار بزرگی انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار