12 دی؛ یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش از برگزاری یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت در روز یکشنبه هفته آینده در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
12 دی؛ یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد

مهرزاد حمیدی در نشست خبری اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: شهادت از مقدس‌ترین معارف مفاهیم الهی و اوج کمال انسانی است. مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص بحث شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهدا تاکید بسیاری کردند و فرمودند که زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از ارزش شهادت نیست.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مرهون ایثار شهداست. همچنین موضوع شهدای حرم که از استقلال کشور و از جریان مقاومت با شهادت‌طلبی خود دفاع کردند و امروز توانستند امریکای جنایتکار را از کشورهای همسایه خارج کنند. سردار سلیمانی با شهادت همراه یاران در تاریخ، چهره این حکومت‌های هزاره سومی که ژست بشر دوستان می‌گیرد را بر باد داد و رسوایشان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شهدا تمام هستی خود را یک جا نثار معبود و با خداوند عالم معامله می‌کنند. این افراد قطره وجود خود را به دریای بیکران هستی مطلق وصل می‌کنند.

وی گفت: فرهنگ شهادت است که در این دوره رشد کرده و فرهنگ مقاومت را در منطقه شکل داده است، ما باید این فرهنگ را به عنوان یک میراث به جوانان کشور منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قریب به دو سال است که دوستان ما برای یادواره کار می‌کنند؛ شناسایی شهدا یک جریان دو ساله بود. بررسی‌ها یک دستاورد ارزشمندی از سیره این شهدا در اختیار ما قرار داد.

حمیدی گفت: یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یکشنبه هفته آینده در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در ٢٣ استان همین یادواره که دارای شهدای سلامت و تربیت بدنی هستند، برگزار می‌شود. این یادواره باعث می‌شود معلمان ما در حوزه تربیت بدنی و سلامت شهدای هم حرفه خود را بشناسند و برای دانش‌آموزان خود الگو زندگی آنها را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه باید کتاب این شهدا در دوره‌های ضمن خدمت معلمان مطرح شود، افزود: در آینده احتمال شناسایی شهدای جدید به این ٧٣ شهدا وجود دارد.

حمیدی در پایان گفت: این دوره ویژه دبیران و مراقبان سلامت است. دوستان ما تلاش کردند که پیام این یادواره را در شبکه شاد بارگذاری کنند. اصل هدف و یادواره این است که ما به نوجوانان و جوانان کشور پیام رسانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار