تعیین تکلیف 500 نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس کشور

اردبیل (پانا) - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد با همکاری نمایندگان مجلس تلاش بر این است تا 500 نفر نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف 500 نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس کشور

مهرالله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان انگوت اظهار کرد: بحث ساماندهی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی دقیق و کارشناسی است که امیدواریم در قالب ساماندهی نیروی انسانی تعیین تکلیف 500 نفر نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس که از محل اعتبارات عمرانی حقوق و مزایا برای آنها پرداخت می‌شود، مشخص و معلوم شود.

وی به سفر 2 روزه خود به استان اردبیل و حضور در شهرستان‌های مشگین‌، گرمی و انگوت اشاره کرد و گفت: بیشترین جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان انگوت مربوط به مناطق عشایری است که با توجه به وجود مدارس کانکسی و سنگی در این شهرستان، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا پایان امسال تکمیل این واحدهای آموزشی را مشخص و احداث واحدهای ایمن و مطلوب دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشور طرح جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی با 15 نفر دانش‌آموز در اولویت قرار گرفته و تاکنون بیش از 85 درصد اهداف در این حوزه تحقق پیدا کرده و سعی بر این است تا هر چه سریعتر بساط چنین مدارسی برچیده شود.

رخشانی مهر در مورد آسفالت محوطه مدارس و ایزوگام بام واحدهای آموزشی افزود: با تأمین قیر مورد نیاز با همکاری شهرداری تلاش خواهد شد تا آسفالت محوطه مدارس انجام شود که در این شهرستان عملیات 2 هزار مترمربعی به سرعت به انجام می‌رسد.

وی در مورد ارتقا سیستم گرمایشی مدارس به موتورخانه و سیستم استاندارد گرمایشی خاطرنشان کرد: با برچیده شدن بخاری‌های نفتی و گازی در این شهرستان تعمیر و تجهیز برخی از واحدهای آموزشی با همکاری نوسازی مدارس به انجام خواهد رسید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند تعمیر سیستم گرمایشی و سرویس بهداشتی بر عهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیست، اما به دلیل محرومیت منطقه در این زمینه نیز سعی خواهیم کرد کارهای بر زمین مانده به انجام برسد.

رخشانی مهر وظیفه اداره کل نوسازی را ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی اعلام کرد و گفت: از ظرفیت بنیاد علوی و خیرین باید در ساخت واحدهای آموزشی استفاده شود که در صورت ورود خیرین تا 30 درصد تأمین منابع از سوی آنها انجام شده و 70 درصد مابقی نیز از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

وی بیان کرد: در 3 سال اخیر ردیف اعتباری در این زمینه در نظر گرفته شده و استان‌هایی که بیشترین خیرین را در امر مدرسه‌سازی جذب کنند، تا 70 درصد می‌توانند از این ردیف اعتباری استفاده کرده و طرح‌های توسعه خود را به پیش ببرند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما به تمامی تعهدات خود در این سفر عمل خواهیم کرد و از طرف نماینده شهرستان در مجلس پیگیری‌ها به صورت منظم انجام شده و قطعا تلاش بر این خواهد بود تا بهترین شرایط در تحصیل نسل آینده به وجود آید.

احمد ناصری، مدیر کل آموزش وپرورش استان هم در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمی که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین سفر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به استان و دومین سفر به شهرستان گرمی در حالی انجام می‌شود که در 4 سال اخیر طرح‌های متعدد آموزشی و پرورشی در قالب ساختمان‌ها و تخصیص تجهیزات مناسب به سرانجام رسیده است.

وی دستاوردهای این سفر را قابل تحسین توصیف کرد و گفت: نماینده مردم گرمی به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از هر فرصت در حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگیان به ویژه تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان استفاده کرده و در همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها نیز جز نمایندگان حامی و دلسوز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: شهرستان گرمی در کنار بیله‌سوار جز شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش است که با وجود عقب‌ماندگی‌های بسیار زیاد در چند سال اخیر با روند جهشی در توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا تجهیزات هنرستانی روبه‌رو بوده و همچنان این وضعیت با قوت و قدرت در مسیر توسعه همه‌جانبه ادامه دارد.

ناصری افزود: در بازدیدی که معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از گرمی و انگوت داشت در کنار بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی در حال تکمیل، قرار شد، چندین واحد آموزشی در گرمی و انگوت نیز با همکاری خیرین و نهادهای انقلابی احداث شده تا دانش‌آموزان در مناطق روستایی و شهری بتوانند از زیرساخت مطلوب آموزشی، ورزشی و پرورشی استفاده کنند.

وی عشایری بودن منطقه انگوت را یک شرایط ویژه توصیف کرد و ادامه داد: در این شهرستان با هدف توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، توسعه هنرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته که مقرر شد برای هنرستان‌های این شهرستان تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تأمین قیر مورد نیاز برای ایزوگام بام مدارس و آسفالت محوطه مدارس، ایمن‌سازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی و ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در این 2 شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: قطعا ایجاد امکانات مناسب آموزشی می‌تواند آسیب‌های ناشی از مهاجرت را در این منطقه به حداقل برساند.

در این جلسه رسول اشرفی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی نیز با بیان اینکه دانش‌آموزان این شهرستان نیازمند تأمین تبلت هستند، اضافه کرد: ما به سرعت به تأمین و تحویل 25 دستگاه تبلت نیاز داریم و در کنار آن 570 دانش‌آموز این شهرستان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که نیاز تجهیزاتی آنها بیش از گذشته احساس می‌شود که در این زمینه به 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بیان کرد: در شهر زهرا 700 دانش‌آموز دوره ابتدایی دختر برای ادامه تحصیل نیازمند مجتمع شبانه‌روزی هستند تا با ممانعت از ترک تحصیل آنها امکان تحصیل مناسب آنها فراهم آید که در این زمینه از سازمان نوسازی مدارس انتظار کمک و همراهی داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی ضرورت احداث سرویس بهداشتی برای دانش‌آموزان مدارس شهری و روستایی را یادآور شد و اظهار کرد: این اسباب شرمندگی است که دانش‌آموزان در برخی از روستاها به دلیل نبود سرویس بهداشتی به خانه خود مراجعه کرده و سپس به مدرسه باز می‌گردند.

اشرفی در جلسه شورای آموزش و پرورش انگوت هم که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، تصریح کرد: در این شهرستان 35 مدرسه کانکسی و سنگی وجود دارد که امیدواریم با ساخت واحدهای آموزشی مناسب نسبت به برچیده شدن این مدارس اقدام لازم انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی گفت: ما در شهرهای زیوه و انگوت به 2 باب مدرسه 12 کلاسه نیاز داریم و در کنار آن برای دانش‌آموزان هنرستان‌ها در رشته‌هایی همچون تعمیر برق، نقشه‌کشی ساختمان، تأمین امکانات و تجهیزات مناسب به همراه ساخت سرویس بهداشتی در 17 واحد آموزشی جز ضرورت‌ها و اولویت‌هاست.

وی همچنین خواستار تأمین تجهیزات و امکانات مناسب در مدارس شبانه‌روزی شد و افزود: سیستم گرمایشی 5 واحد آموزشی نیاز به تعمیر دارد و 65 دانش‌آموز استثنایی در این شهرستان در رفت و آمد خود دچار مشکلاتی هستند که امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

گفتنی است: سفر 2 روزه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و انگوت در حالی انجام شد که علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قول مساعد رای تأمین و تجهیز مدارس، اختصاص تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها، ارائه امکانات آموزشی و کمک آموزشی و همچنین ارتقا سیستم گرمایشی در مدارس و تعمیر پشت‌بام واحدهای آموزشی از سوی سازمان نوسازی انجام شده و در این زمینه تعهدات سفر به دقت مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار