تا پایان سال 1400 تجهیزات گرمایشی تمام مدارس استان اردبیل استاندارد سازی خواهد شد

اردبیل (پانا)- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل عنوان کرد امیدواریم تا پایان سال 1400 تجهیزات گرمایشی تمام مدارس استان را استاندارد سازی کنیم.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تا پایان سال 1400 تجهیزات گرمایشی تمام مدارس استان اردبیل استاندارد سازی خواهد شد

دولت لطفی در جلسه شورای پروژه مهر استان که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش در خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سرانه متوسط فضای آموزشی در استان 5.76 مترمربع است و این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در کشور 5.18 متربع است.

او با بیان اینکه استان اردبیل 58/0 متر مربع نسبت به سرانه متوسط فضای آموزشی کشور در وضعیت بهتری قرار دارد، تصریح کرد: استاندارد سرانه فضای آموزشی 8.39 مترمربع است که استان اردبیل 2.63 مترمربع از این استاندارد فاصله دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه از 10 شهرستان واقع در استان تنها سرانه فضای آموزشی 5 شهرستان بالاتر از میزان استاندارد است، خاطرنشان کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در مرکز استان 3.6 مترمربع است که با احتساب مدارس غیر دولتی این کمبود پوشش داده می شود.

لطفی در بخش دیگری از سخنانش به استانداردسازی تجهیزات گرمایشی 361 مدرسه در سال 98 اشاره کرد و گفت: از آغاز سال 99 نیز از 251 مدرسه که فاقد علمک گاز بودند، بخاری های نفتی جمع آوری شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین با عنوان اینکه استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی وارد فاز جدید خود شده است، اظهار کرد: تنها 114 مدرسه در استان از بخاری های گازسوز استفاده می کنند که با اقدامات انجام شده امیدواریم تا پایان سال 1400 بتوانیم این تعداد را نیز استانداردسازی کنیم.

لطفی همچنین از تهیه تجهیزات هنرستانی به میزان 2200میلیارد تومان خبر داد و اذعان کرد: تجهیزات کلاسی اعم از میز و صندلی و ... نیز خریداری شده که تا مهرماه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

او در پایان از تبلیغات وسیع استانی در خصوص پویش ملی طرح آجر به آجر خبر داد و گفت: ساخت 6 پروژه آموزشی از همین محل با 43 کلاس درس آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار