مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

عامل موثر در توسعه کارایی و اثربخشی، رسیدن به فهم مشترک است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، معلم را محور اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور بیان کرد و گفت تربیت نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده به صورت مجازی برگزار شد و تا با انگیزه لازم و افزایش توانایی عمومی و اختصاصی زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
عامل موثر در توسعه کارایی و اثربخشی، رسیدن به فهم مشترک است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ صبح روز چهارشنبه اول دی ماه، حسنعلی اصغری در نشست با روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان گفت: برنامه درسی ملی آموزش و پرورش ابزاری برای تولید محتوا مناسب، تولید برنامه درسی و تدوین بسته های آموزشی است،که باید در تمام دوره های تحصیلی برنامه ریزی در مناطق و نواحی داشته باشیم.

حسنعلی اصغری معلم را محور اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور بیان کرد و گفت: نیازمند تربیت نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده هستیم، تا با انگیزه لازم و افزایش توانایی عمومی و اختصاصی زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: باید شناخت و فهم درستی از نظام ارزشیابی مناسب و واجد شرایط با خصوصیات مورد نظر را داشته باشیم، در این مورد مهم، باید اشکالات احصا شود و با پایش ایرادات و رفع آنها، باید ارزیابی عملکرد سازمانی ها از اثربخشی لازم برخوردار باشد.

اصغری، با تاکید براینکه نظام ارزیابی باید از ویژگی ها و سنجه های کارآمد لازم را داشته باشد افزودند: در نقل و انتقالات در درجه اول خدا را ناظر بر تصمیمات خود شاهد و ناظر ببینیم که یک فرد هم خدایی ناکرده حتی احساس بی عدالتی در سیستم تحت مدیریت ما را نداشته باشد.

اصغری با بیان اینکه همه باید خود را نسبت به آسیب های اجتماعی جسمی و روحی دانش آموزان پاسخگو و مسئول بدانیم، گفت: نظام یادگیری حلقه مفقوده در آموزش و پرورش است که باید با نگاه تحول گرایانه برای تحقق اهداف برنامه ریزی معین و مشخص شود.

وی اظهار کرد: بحران های مختلف و بیماری کرونا باعث کم شدن دسترسی ها و نظارت ها شده، که نیاز است با اقدامات موثر و با اقتضائات محیطی عمل کنیم،در اجرای دقیق سند تحول بنیادین به مبانی و اصول و راهکار های آن حتما توجه کنیم و نسبت به شعار سال تحصیلی که باهم هم عهد شدیم برنامه ریزی در تمام حوزه ها گردد، اگر انتظار اقدامات جهادی و انقلابی از معلمان را داریم باید از خود شروع کنند. در حوزه مدیریتی به منافع عمومی توجه ویژه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار