دانش آموزان میهمان ویژه شب یلدا

فرخشهر (پانا) - جُنگ شب یلدا به میزبانی کانون اسماء فرخشهر و حضور دانش‌آموزان در مجموعه ورزشی تختی اجرا شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان میهمان ویژه شب یلدا

روز 1 دی ماه 1400 مجموعه ورزشی تختی پس از مدت ها دوری از بر گزاری هر گونه مراسم، شاهد استقبال بی نظیر دانش آموزان دبستانی شهر فرخشهر بود.

جُنگ شادی به مناسبت شب یلدا، با همخوانی قرآن توسط هنر آموزان کانون آغاز و با شاهنامه خوانی اساتید این زمینه و همنوازی ساز همراه شد.

در این مراسم هنرمندان بسیاری از جمله محمد رضا لله گانی، طنز پرداز مطرح استان در نقش «مَش آمو»، ناصر محمودی در نقش «عمو مهربان» و شهرام ثابت نوازنده روشندل حضور داشتند.

همچنین ناصر هادی، به نمایندگی از مدیریت آموزش و پرورش فرخشهر درباره شب یلدا گفت :«شب یلدا حاصل نگاه فرهنگ ایرانی به این رخداد طبیعی است. یلدا یک واژه سوریانی به معنای میلاد و تولد است.»

وی در ادامه افزود :«ابوریحان بیرونی، دانشمند و منجم ایرانی، این چشن را (میلاد اکبر) نام گذاری کرده است. چشن یلدا را (چله) هم می نامند زیرا به اعتقاد پیشینیان، از اول دی تا دهم بهمن ماه که ۴٠ روز است؛ اوج سرمای زمستان و چله بزرگ نام دارد.»

هادی در آخر افزود:«آنچه همه ایرانیان ارجمند می‌دارند جمع شدن کنار یکدیگر و چشم انتظاری دمیدن خورشید همراه با افسانه گویی، مَتَل گویی، چیستان و حافظ خوانی در این شب عظیم است.»

در این جشن مائده پناهی، گوینده بااستعداد جعفرآبادی، با خوانش یک دکلمه به زبان لری به تماشاچیان معرفی شد.

در آخر با مسابقه و قرعه کشی به بچه های حاضر در سالن به رسم یادگاری هدیه ای تقدیم شد.

شایان ذکر است اجرای این مراسم به عهده زهرا ایزدی مدیر کانون اسماء فرخشهر و مجری گری محمدرضا میری بود.

خبرنگار دانش آموز: پگاه سمیع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار