عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

اجازه بلند مرتبه‌سازی در هر نقطه شهر را نمی‌دهیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت در هر نقطه از شهر اجازه بلند مرتبه‌سازی داده نمی‌شود و تلاش می‌شود نمای شهر مانند دندان اژدها کوتاه و بلند نشود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجازه بلند مرتبه‌سازی در هر نقطه شهر را نمی‌دهیم

سید محمد آقامیری در گفت‌وگو با پانا درخصوص آزاد شدن بلند مرتبه‌سازی در شهر تهران گفت:‌ «ما در هر نقطه شهر اجازه بلند مرتبه‌سازی نمی‌دهیم زیرا از لحاظ بافت و نمای معماری شهر را خراب می‌کند و نمی‌شود شهر مانند دندان اژدها کوتاه و بلند شود. زیرا نمای شهر برهم می‌خورد و گردش هوا را هم با مشکل روبه‌رو می‌کند و در مجوز ساخت و سازهای بلندمرتبه باید به این نکته توجه کرد که این ساختمان‌ها در مسیر چرخش هوا نباشند و باعث افزایش آلودگی هوا نشوند.»

وی ادامه داد:‌ مجوز ساخت و سازهای بلند مرتبه در برخی نقاط خاص داده می‌شود که همین حالا هم بلند مرتبه‌سازی شده و باید مجددا مجوز ساخت و ساز به آنها داده شود و بیشتر سازندگان هم آن مناطق را می‌شناسند. پیش از این مجوز ساخت نمی‌دانند که درحال بررسی است تا این مجوزها دوباره داده شود ضمن اینکه تحرکی هم در بخش ساخت و ساز ایجاد شود و هم کمکی به تامین مسکن در شهر تهران باشد.»

این عضو شورای شهر تهران درخصوص امکانی که برای ایستگاه‌های مترو به منظور بلند مرتبه‌سازی پیش‌بینی شده است، گفت:‌ «در دل شهر و مراکز شهر اجازه بلند مرتبه‌سازی داده نمی‌شود. در بخش مترو فقط مجتمع‌های ایستگاهی را به‌صورت مشارکتی دنبال می‌کنیم که این مجتمع‌ها کاربری تجاری و اداری دارند و هرگز در دل شهر بلند مرتبه‌سازی انجام نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار