تسلیت مقامات به دنبال شهادت سفیر ایران در صنعا

تهران (پانا) - مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران عروج ملکوتی سفیر کشورمان در صنعا (یمن) را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تسلیت مقامات به دنبال شهادت سفیر ایران در صنعا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در پیامی نوشت: خبر عروج ملکوتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا، شهید حاج حسن ایرلو موجب تاثر و اندوه فراوان اینجانب و تمامی دوستان و همکاران وی شد. ایرلو به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر با برکت خود را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در این راه پرافتخار برای منافع کشور و نظامی اسلامی مجاهدت نمود و به لقاء‌الله پیوست. حاج حسن ایرلو تمامی تلاش خود در عرصه‌های مختلف را صرف خدمت صادقانه در دفاع از اهداف جمهوری اسلامی ایران کرد و در ماموریت اخیر خود، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.

وی در این پیام عروج آن مجاهد فی‌ سبیل‌الله و عنصر ارزشمند و پر تلاش عرصه دیپلماسی را به خانواده معزز وی، به خصوص همسر مکرمه و همه بستگان و همه همکاران در وزارت امور خارجه و نمایندگی صنعا، تبریک و تسلیت گفت و برای روح آن عزیز سفر کرده علو درجات و همجواری با صلحا و شهداء و برادران شهیدش مسئلت کرد.

سردار قاآنی: شهیدایرلو صحنه‌های به یادماندنی در ارتباط با مردم مظلوم یمن از خویش باقی گذاشته است

در پیام سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن آمده است: شهادت سردار سرافراز و جانباز دفاع مقدّس و سفیر انقلابی حاج حسن ایرلو (رضوان‌الله‌علیه)، همه ما را متأثر و اندوهگین کرد. آن مجاهد سرافراز و مهاجر فی سبیل‌اللّه تمام عمر با برکت، خویش را وقف خدمت به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت کرد. خدمات پر افتخار ایشان در طول سال‌های گذشته برگ زرّینی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و به خصوص در سال‌های اخیر که به عنوان سفیر و خدمتگذار در خدمت مردم مظلوم و مجاهد یمن بود و تلاش‌های زیادی در کاهش درد و آلام مردم ستمدیده و زجر کشیده آن دیار و جبهه مقاومت داشت که صحنه‌های به یادماندنی در ارتباط با مردم مظلوم یمن و ارائه خدمات به آن‌ها از خویش باقی گذاشته است. شهادت آرزوی دیرینه این شهید بزرگ بود و سرانجام در این مسیر الهی به دوستان و برادران شهیدش پیوست. شهادت این اسوه تقوی و مجاهد را به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، خدمت خانواده محترم و اُمّت شهیدپرور ایران اسلامی، اُمّت اسلام و همه آزادی‌خواهان جهان، وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی برای شهید و صبر و اجر جزیل برای خانواده محترم طلب می‌کنیم.

ولایتی شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت

«علی‌اکبر ولایتی» روز سه‌شنبه به مناسبت شهادت سفیر ایر ان در یمن در پیامی نوشت: خبر شهادت برادر انقلابی، دلسوز و دیپلمات برجسته و ارزشی کشورمان حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در دولت نجات ملی یمن بسیار تاسف بار و جانسوز بود، شخصیتی که در خانواده‌ای شهیدپرور و انقلابی پرورش یافت و بازمانده‌ای از قافله شهدا بود که سحرگاه امروز به برادران شهیدش پیوست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: این شهید گرانقدر عمر پربرکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند، در این راه پر افتخار برای منافع کشور و نظام اسلامی مجاهدت کرد، در برهه­ های مختلف انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش ها و معارف بلند اسلامی گام برداشت و در جبهه مقاومت نقش آفرینی نمود و برای احقاق حق ملت آزادی خواه و ستم دیده منطقه فعالیت کرد.

ولایتی یادآور شد: ضمن احترام و تکریم به تمامی مجاهدت های این عزیز و ارج نهادن به اقدامات مخلصانه، صلح جویانه و انسان‌دوستانه این برادر والا مقام، آرزوی علو درجات، آمرزش و مغرفت الهی، هم نشینی با اهل بیت (ع) را در این ایام حزن و اندوه فاطمیه مسئلت می‌نمایم و عروج این جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی را به خانواده معزز ایشان، به ویژه همسر مکرم و همه بستگان و همکاران وزارت امور خارجه تبریک و تسلیت می‌گویم و صبر و اجر از درگاه احدیت آرزومندم.

فرمانده کل سپاه شهادت حاج حسین ایرلو را تسلیت گفت

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر سه شنبه در پیامی نوشت: شهادت جانباز سرافراز، سردار عالیقدر عرصه دیپلماسی، مجاهد پارسا "حاج حسین ایرلو " سفیر شجاع و مخلص جمهوری اسلامی ایران در صنعا را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت های شریف و قهرمان ایران و یمن و خانواده ارجمند وی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مجاهدت های حماسی و مخلصانه او که تجلی تمام عیار مجاهد فی سبیل الله در عینیت جامعه اسلامی بود و در سالهای اخیر پژواک مظلومیت مردم شجاع و مقاوم یمن محسوب می شد؛ ماندگار و و راه ایمان، جهاد و شهادت و طریق عزت امت اسلام و آزادی بشریت تحت سلطه را فراروی حق طلبان و آزادیخواهان جهان قرار داده است.

سلامی یادآور شد: از خدای کریم و نعیم برای آن شهید والا مقام رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای بازماندگان، یادگاران و آحاد وابستگان و علاقه‌مندان وی به ویژه همرزمان او در دستگاه دیپلماسی کشور ثبات قدم و توفیق تداوم راه آن شهید عزیز را طلب می کنم.

معاون اول رئیس‌جمهوری شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت

در پیام محمد مخبر آمده است:

«شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس و سردار فداکار جبهه مقاومت ایران اسلامی، حاج حسن ایرلو را خدمت خانواده محترم آن شهید، مقام معظم رهبری و جامعه ولایی و شهیدپرور ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

شهادت آن سردار پر افتخار که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در میان مردم مقاوم یمن حامی مظلومان و مدافع منافع ایران و جهان اسلام بود، بار دیگر نشان داد که حقوق بشر تا چه اندازه در میان مدعیان آن امری غریب و فراموش شده است.

بدون تردید تلاش های این شهید برای همیشه در حافظه مردم مقاوم ایران و ملت مظلوم یمن به یادگار خواهد ماند. خداوند متعال ایشان را با سید و سالار شهیدان محشور گرداند و به خانواده محترم شان صبر جزیل عنایت فرماید.»

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت

در پیام محمدباقر قالیباف آمده است:

«شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس، برادر دو شهید پرافتخار دوران دفاع مقدس و سفیر انقلابی جمهوری اسلامی ایران در کشور یمن شهید حاج حسن ایرلو موجب تاسف و تاثر شد.

آن مجاهد فی سبیل الله عمر پربرکت خود را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی صرف کرد و در مسیر تقویت محور مقاومت و دفاع از مردم مظلوم منطقه به خصوص ملت مجاهد یمن لحظه‌ای از پای ننشست.

از خودگذشتگی و ایثار آن مجاهد شریف در خدمت بی‌منت به مظلومان و مستضعفان عالم و خنثی کردن نقشه‌های مستکبران برای از پا درآوردن ملت‌های مقاوم و مجاهد منطقه، باقیات صالحات ارزشمندی از شهید حاج حسن ایرلو بر جا گذاشته است که الگویی درخشان برای تمامی آزادی‌خواهان و استکبارستیزان خواهد بود.

شهادت آن مجاهد خدوم را محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، ملت شریف و مبارز ایران اسلامی، امت اسلامی و عموم عدالتخواهان، انسان‌دوستان و مجاهدان جبهه‌های حق علیه باطل در سراسر جهان، مردم مظلوم و مقاوم یمن و همچنین خانوادۀ شهیدپرور و معزز ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن شهید عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

شهید ایرلو تلاش‌های خستگی‌ناپذیری برای کمک به مردم مظلوم و مسلمان یمن داشتند

در پیام آیت‌الله اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری آمده است:

«همسر گرامی و فرزندان ارجمند مرحوم مغفور شهید حاج حسن ایرلو

شهادت برادر مجاهد و متعهد و حامی مستضعفین حاج حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن موجب تألم و تاسف فراوان گردید.
این مجاهد نستوه که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی واز دیپلمات های با سابقه وزارت امور خارجه نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام رژیم جنایتکار سعودی متأسفانه در شرایط نامناسبی به میهن اسلامی بازگشت که بر اثرآن ، سحرگاه روز سه شنبه به فیض شهادت نائل آمد.

فقید سعید حاج حسن ایرلو از بدو بروز جنگ ناعادلانه و ددمنشانه رژیم عربستان و ائتلاف کشورهای مرتجع عربی علیه مردم مظلوم و مسلمان یمن همواره برای کمک رسانی دارویی و غذایی به این مردم جنگ زده و آواره تلاش های خستگی ناپذیری می نمود و در ستاد کمک رسانی مردمی مجمع جهانی اهل بیت «علیهم السلام» نقش موثر و تعیین کننده ای داشت.

این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( دام ظله العالی ) و همسر و فرزندان داغدیده و همکاران ارجمند ایشان تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

از خداوند متعال مسئلت دارم که روح آن مرحوم مغفور را در جوار اولیا و ائمه اطهار و شهیدان راه اسلام در بهشت برین محشور نماید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار