عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

نمایشگاه‌های مجازی کتاب فرصتی برای آشنایی و شناسایی سلیقه مردم

اصفهان (پانا) - سیدرضا تقوی با اشاره به نمایشگاه مجازی کتاب استانی بیان کرد این نمایشگاه‌ها فرصتی را فراهم می‌کنند تا دست‌اندرکاران فرهنگی با نیاز مردم منطقه و استان آشنا شوند و از سوی دیگر سلیقه آن‌ها را بشناسند و با ارائه آمار به ناشران نسبت به تولید و سفارش محتوای مورد نیاز و پسند مخاطبان اقدام کند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه‌های مجازی کتاب فرصتی برای آشنایی و شناسایی سلیقه مردم

به گزارش روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سید رضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب اظهار کرد: یکی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم کردن بستر برای محصولات و فرآورده‌های فکری و فرهنگی اصحاب فرهنگ است. همیشه لازم نیست به نویسندگان و ناشران یارانه نقدی بدهیم ولی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها از جمله کارهای بسیار خوبی به شمار می‌آمد که این وزارتخانه در رمینه کمک به ناشران دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استانی از چند جهت اهمیت دارد، عنوان کرد: این کار در اقتصاد فرهنگ و نشر تاثیر دارد؛ اهالی فرهنگ خرج و دخل خوبی ندارند و اگر حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشد، نمی‌توانند کار خود را به نتیجه برسانند؛ از این رو باید به اقتصاد فرهنگ توجه شود تا روی پای خود بایستد.

تقوی ضمن طرح این موضوع که دادن یارانه به بخش فرهنگ در برخی شرایط لازم است، یادآور شد: البته اگر این امر به یک رویه همیشگی تبدیل شود،به نفع فرهنگ نیست؛ به‌واقع باید به‌گونه‌ای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ روی پای خود بایستد و اقتصاد فرهنگ را خود فرهنگ اداره کند. مساله دیگر این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب تازه‌های نشر را به نقاط مختلف کشور می‌رساند و بسیاری از محققان و اهالی مطالعه می‌توانند به کتاب‌های جدید مرکز ایران یا سایر استان‌ها دسترسی پیدا کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کمک به ناشران را از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها دانست و عنوان کرد: باید به شکلی به ناشری که در بخش نشر سرمایه‌گذاری کرده است، کمک شود و یکی از روش‌ها این است که فضا و زمینه‌ای برای عرضه محصولات و کتاب‌‌های آن‌ها فراهم کنیم.

وی با طرح این موضوع که نمایشگاه‌های کتاب به رونق فعالیت ناشران کمک می‌کنند، تاکید کرد: وقتی بستری در قالب نمایشگاه‌ فراهم شود تا کتاب‌های ناشران به فروش برسد آن‌ها دلگرم شده و طی هماهنگی با نویسندگان و پژوهشگران نسبت به تولید و انتشار کتاب‌های مورد نیاز جامعه اقدام می‌کنند.

تقوی به لزوم آسیب‌شناسی و ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دل طرح‌هایی مثل نمایشگاه مجازی کتاب استانی اشاره کرد و توضیح داد: این نمایشگاه‌ها فرصتی را فراهم می‌کنند تا دست‌اندرکاران فرهنگی با نیاز مردم منطقه و استان آشنا شوند و از سوی دیگر سلیقه آن‌ها را بشناسند و با ارائه آمار به ناشران نسبت به تولید و سفارش محتوای مورد نیاز و پسند مخاطبان اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار