انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر و طرح دادرس در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر گفت به استناد آیین‌نامه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون دانش‌آموزی هلال احمر یکی از ۴ تشکل فعال در مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر و طرح دادرس در اسلامشهر

سولماز زارعی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در زمینه انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش اسلامشهر و جمعیت هلال احمر شهرستان در راستای ایجاد کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر و طرح دادرس در واحدهای آموزشی و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بیشتر واحدهای آموزشی دارای کانون هستیم، دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مسئولیت به عهده خواهند گرفت و در کنار آن این عزیزان در بستر کانال سازمان جوانان هلال‌احمر و در شبکه شاد نیز عضو خواهند شد.

وی بیان کرد: به استناد آیین‌نامه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون دانش‌آموزی هلال احمر یکی از ۴ تشکل فعال در مدارس است که در کنار سایر تشکل‌ها در راستای اصول و اهداف نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با تأکید بر ترویج فرهنگ بشر دوستی میان دانش‌‌آموزان به فعالیت خواهند پرداخت.

زارعی تصریح کرد: به همین جهت این تفاهم‌نامه بین جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسلامشهر و معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی و نظارت سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش منطقه منعقد شد و افراد بر اساس اساسنامه جمعیت هلال‌احمر و با توجه به شرایط به عضویت این کانون در خواهند آمد و مدیر واحدهای آموزشی فرم‌های مربوطه را از اداره آموزش و پرورش دریافت خواهد کرد و بر عملکرد کانون نظارت دارد.

وی ادامه داد: در جهت اجرایی کردن برنامه‌های کانون یک مربی هلال‌احمر نیز از بین مربیان علاقمند به همکاری با هلال‌احمر انتخاب خواهد شد و دانش‌آموزان و اعضا هم آمادگی خود را اعلام می‌کنند و ارکان کانون نیز، شورای اجرایی، مجمع عمومی، مجمع مربیان و مدیران است.

معاون پرورشی و فرهنگی تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: ارائه خدمات امدادی عام‌المنفعه با همکاری مردم و نهادها، ارائه خدمات اجتماعی به اقشار آسیب‌پذیر در چارچوب اهداف و برنامه‌های سازمان جوانان هلال‌احمر و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی با مشارکت اولیا و مربیان مدرسه از اهداف مهم کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر است.

زارعی خاطرنشان کرد: در ۴۰ واحد آموزشی دوره متوسطه اول دانش‌آموزان پایه هشتم در کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر و طرح دادرس شرکت خواهند کرد و در هر مدرسه ۳۰ نفر از پایه هشتم به عنوان داوطلب در دو گروه ۱۴ نفره و ۲ نفر به عنوان ذخیره معرفی می‌شوند و مربی هلال‌احمر در مدارس و در ۱۰ جلسه آموزش دانش‌آموزان را بر عهده خواهند داشت.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار