نوبت‌گیری ۹۹.۵۴ درصدی نوآموزان در برنامه سنجش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور اعضای این شورا و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی استان‌ها برگزار شد از نوبت‌گیری ۹۹.۵۴ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش خبر داد و گفت معلم باکیفیت شرط اساسی ارتقای نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نوبت‌گیری ۹۹.۵۴ درصدی نوآموزان در برنامه سنجش

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در چهاردهمین نشست شورای راهبری در سال ۱۴۰۰ ضمن تقدیر از ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها برای برگزاری مطلوب مراسم گرامیداشت هفته معلولین گفت: توسعه انسان مبنا مستلزم مداخلات بهنگام، افزایش پوشش تحصیلی، افزایش گروه های تحت پوشش و افزایش سرانه آموزشی و تجهیزاتی است.

معاون وزیر با بیان اینکه مثلث طلایی دسترسی پذیری، عدالت گستری و فراگیر سازی باید در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه بایدمورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: نباید از کلمه مناسب سازی برای معلولین استفاده کنیم بلکه باید از دسترسی پذیری استفاده کرد و باید جامعه را برای معلولین دسترس پذیر و دوستدار انسان کنیم. همه باید برای این نکته متمرکز شویم که معلولیت یک مفهوم اجتماعی یادگیرنده است و مفهوم ذاتی نیست.

حسینی در ادامه گفت: ارتقای کیفیت، توسعه مشارکت، ارتقاء خدمات توانبخشی، ارتقاء مهارت آموزی و توسعه کمی و کیفی طرح تلفیقی فراگیر از جمله مواردی است استان ها باید بر آنها تاکید داشته باشند.

معاون وزیر با تقدیر از ۴ دانش آموز با نیازهای ویژه پژوهشگر برگزیده کشوری در هفته پژوهش گفت: در هفته پژوهش از معلمین و دانش آموزان برتر در زمینه های علمی و پژوهشی تقدیر بعمل خواهد آمد.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه امتحانات نوبت اول دانش آموزان استثنایی حضوری خواهد بود اظهار کرد: تمامی مدارس استثنایی به تدریج و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده اند و آموزش های ترکیبی در دستور کار مدارس قرار دارد.

حسینی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست آیسسکو در قاهره مصر گفت: در این نشست پیشنهاد ارزنده تدوین سند تحول کشورهای اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و قرآنی از سوی وزیر آموزش و پرورش کشورمان مطرح شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های کارگروه ارتقاء آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این کارگروه با هدف ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده است و ۲۶ شاخص آموزش و پرورش استثنایی در خصوص استان سیستان و بلوچستان تدوین ‌و‌در این کارگروه ارائه شده است.

معاون وزیر با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های سازمان گفت: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در بررسی نتایج عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۹۹ بر اساس ارزیابی‌های سازمان اداری و استخدامی کشور به‌عنوان سازمان برگزیده و رتبه اول در بیشترین میزان تحقق اهداف برنامه جامع اصلاح نظام اداری در بین سازمان‌ها و معاونت‌های وزارت آموزش‌ و پرورش را کسب کرده است.

معاون وزیر با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای معاونین با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش در این نشست بر ارتقاء عدالت تربیتی، دسترسی همگان به آموزش و پرورش باکیفیت و رایگان، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، چرخش های تحول آفرین و ارائه الگوی مفهومی از سند تحول بنیادین تاکید کردند.

حسینی افزود: معلم باکیفیت شرط اساسی ارتقاء نظام تعلیم و تربیت است و یکی از راه های افزایش کیفیت معلمان تصویب و اجرایی سازی مطلوب رتبه بندی است.

وی افزود: مشارکت بیرونی و درونی در امر تعلیم و تربیت امری ضروری است و برای افزایش مشارکت باید نظام تعلیم و تربیت اجتماعی شود. مدارس باید مظهر مشارکت پذیری باشند و باید مدارس را آماده مشارکت و مشارکت پذیری کرد.

حسینی در پایان با ارائه آماری از برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: در سال جاری ۹۹.۵۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری کرده اند که از این میزان۹۸.۳۷ درصد ارزیابی شده اند. ۱۶۱ هزار و ۳۴۰ نوآموز پیش دبستانی معادل با ۳۰ درصد نیز در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار