معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پردیس:

توانمندسازی مشاوران راهی برای عبور از آسیب‌های اجتماعی است

پردیس (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پردیس در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت برگزاری دوره‌های توانمندسازی همکاران مشاور و واکسینه‌سازی روانی دانش‌آموزان در معرض خطر اعتیاد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مشاوران راهی برای عبور از آسیب‌های اجتماعی است

محمد فروتن، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی پردیس، در نخستین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پردیس با محوریت برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد متداول‌ترین آسیب‌های اجتماعی این شهرستان را به ترتیبِ اولویت اعتیاد، رفتارهای پرخطر، انحرافات رفتاری، بی‌سرپرستی و بدسرپرستی، مهاجرت، فقر اقتصادی، مخاطرات و ناامنی‌های اجتماعی و سایر معضلات طبقه‌بندی کرد.

وی مهمترین دلایل اولیه بروز آسیب‌های اجتماعی شهرستان را کاهش خودکنترلی در خانواده‌ها، نظارت نامناسب والدین به فرزندان، عدم برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در خانواده، عدم آموزش مناسب در خانواده در نحوه استفاده از ماهواره و فضاهای مجازی، طلاق والدین، ارتباط با دوستان و همسالان ناباب، سهولت در تهیه مواد مخدر و در دسترس بودن انواع آن و ضعف یا عدم توجه به اعتقادات دینی برشمرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس در این جلسه برنامه‌ریزی منسجم و علمی، تعامل، همکاری و عزم عمومی را لازمه توفیق میان آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط دانست و گفت: به منظور آگاه نمودن دانش‌آموزان نسبت به عوارض سوءمصرف مواد مخدر و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان، دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برای مشاوران و دانش‌آموزان در معرض آسیب برگزار خواهد شد.

فروتن افزود: با شعارگرایی نمی‌توان توفیق چندانی در عرصه‌های فرهنگی کسب کرد و ضرورت دارد تا با تدوین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هوشمندانه و عالمانه در راستای آگاهی دادن به دانش‌آموزان نسبت به جنگ نرم فرهنگی دشمن و عوارض سوء مصرف مواد مخدر گام برداشت.

وی در ادامه گسترش فضاهای ارتباطی مجازی و هجمه‌های دشمن برای ضربه‌زدن به جوانان و نوجوان تاکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کند و ضرورت دارد تا دستگاه‌ها، طرح و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه خود را براساس چارچوب‌های علمی و کارشناسی ارائه دهند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس به محدودیت منابع و اعتبارات اشاره کرد و گفت: هنر مدیریت در این است که از منابع محدود حداکثر بهره‌وری حاصل شود و ما به عنوان خادمین حاضر در ارگان‌های ذیربط موظف به ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای اصلاح امور تربیتی و ذهنی‌سازی تفکر منتهی به موفقیت، در دانش‌آموزان هستیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار