مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨:

حالا که شهید نشدیم، پیام شهدا را به جهانیان برسانیم

تهران (پانا) - در مراسم افتتاحیه هفته قرآن، نماز و عترت در دبیرستان دخترانه شاهد تزکیه منطقه ٨، مدیر آموزش و پرورش منطقه با تأکید بر اینکه باید بتوان پیام شهدا را به جهانیان رساند، شرط رسیدن به حیات طیبه را توسل به قرآن دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۸۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حالا که شهید نشدیم، پیام شهدا را به جهانیان برسانیم

در مراسم افتتاحیه هفته قرآن و نماز و عترت که در دبیرستان دخترانه شاهد تزکیه منطقه ٨ با حضور مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش، وحید شیخی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، علی مجرد؛ کارشناس مسئول قرآن، نماز و عترت منطقه و فاطمه جعفری همسر شهید مدافع حرم سعید انصاری، امروز شنبه ٢٠ آذر ١۴٠٠ همزمان به صورت ارتباط زنده با دانش آموزان در منزل و با حضور تعداد محدودی از دانش آموزان مدرسه برگزار شد، همسر شهید با بیان اینکه شهید انصاری از دوستان و همرزمان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود گفت: پیدا شدن پیکر وی را بعد از خدا مدیون شهید سلیمانی هستم.

در ادامه مراسم، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت شهاد زمانی قاری ممتاز کشور، مینو زمان نیز ضمن تبریک هفته قرآن، نماز و عترت، با اشاره به صحبت های همسر شهید انصاری، خاطرنشان کرد: هر چند شهادت برای خانواده های شهدا تلخی ها و سختی هایی داشته، اما دیده می شود که با برکت خون این شهدا زندگی خانواده هایشان روشن تر و نورانی تر شده است.

وی همچنین با تاکید به آیه شریفه، لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ بر انفاق در راه خدا با هر آن چه در زندگی خیلی دوست داریم و برای ما از همه ارزشمندتر است، خانواده شهدا را مصداق این آیه دانست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨، اذعان کرد: حالا که نمی توانیم شهید شویم، باید بتوانیم پیام شهدا را به جهانیان برسانیم و خود نیز به وصیت های آنها عمل کنیم و برای رسیدن به حیات طیبه، به نسخه بزرگ الهی که همان قرآن است، توسل جوییم.

زمان در پایان با اشاره به این غزل از حافظ که می فرماید:

آن دم که وضو ساختم از چشمه ی عشق چهار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست

افزود: ما خودمان هم باید در زندگی با صداقت و راستی و ادای نماز صحیح تمام موانع را برداریم و پرده ها را کنار بزنیم تا بتوانیم به نور برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار