نماینده قزوین در مجلس:

اراضی وقفی قزوین تعیین تکلیف می‌شوند

قزوین (پانا) - نماینده مردم قزوین در مجلس  به مسئله اراضی وقفی اشاره کرد و گفت در مسئله اوقاف مقرر شد اراضی اوقافی با تبدیل به احسن شدن تعیین تکلیف شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اراضی وقفی قزوین تعیین تکلیف می‌شوند

لطف اله سیاهکل، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در ادامه طرح هر چهارشنبه یک مسجد محله، این بار با همراهی فرج اله فصیحی رامندی و مهری سادت تقوی دو عضو شورای شهر قزوین و همچنین مدیران شهری در مسجد ولایت و در بین نمازگزاران این مسجد حاضر شد.

سیاهکلی در این برنامه با بیان اینکه کار ما در مجلس نوشتن قانون و نظارت بر اعمال مدیران است، بیان کرد: ما وقتی نظام مردم سالار داریم، باید همه عناصر آن در خدمت مردم باشند و مردم ولی نعمت ما هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه منابع طبیعی با مردم تعارض داشت و ما این موضوع را پیگیری کردیم، تصریح کرد: خوشبختانه در استان قزوین اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گرفت و امروز منابع طبیعی رویکرد خود را تغییر داده است.

سیاهکلی به مسئله اراضی وقفی اشاره کرد و گفت: در مسئله اوقاف مقرر شد اراضی اوقافی با تبدیل به احسن شدن تعیین تکلیف شوند و در رابطه با این اراضی افراز صورت گیرد.

نماینده قزوین با بیان اینکه مردم استان ما آب شیرین گوارا مصرف نمی کنند، در حالی که آب شاهرود و طالقان در نزدیکی ما قرار دارد، اظهار کرد: قراردادی با بانک خاورمیانه منعقد شده است تا آب طالقان به 194 روستا و 15 شهر استان منتقل شود که این آب بسیار گوارا و با کیفیت است.

سیاهکلی در پاسخ به مطالبه گری فرهنگیان در خصوص رتبه بندی و همسان سازی حقوق، تصریح کرد: مجلس موافق این طرح است و رتبه بندی و همسان سازی حقوق در دستور کار قرار دارد و ما 150 هزار میلیارد تومان به صندوق های لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی داده ایم.

فرج اله فصیحی رامندی رئیس شورای شهر قزوین در این برنامه در پاسخ به مطالبه جدی مردم در خصوص ترافیک جنوب شهر، اظهار کرد: طرح خیابان انصاری شرقی 20 سال است که به تصویب رسیده، اما به جهت وجود آثار تاریخی دچار تغییر و تحول شده است. تلاش می کنیم با توجه به تغییرات مدیریتی جدید در کشور و با کمک نمایندگان این طرح را اجرا کنیم و شهرداری هم موافق اجرای این طرح در خیابان انصاری شرقی است.

در ادامه مهری سادات تقوی، دیگر عضو شورای شهر قزوین بر حمایت نمایندگان در پیشبرد این طرح و گرفتن موافقت شورای عالی شهرسازی و میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: 75 درصد تملکات این طرح انجام شده اما خلل در کار به وجود آمده است، در حالی که بازگشایی این مسیر باعث روان شدن شهر می شود و مردم بدانند ما پیگیر این موضوع هستیم.

در این نشست جمعی از نیروهای خرید خدمات آموزشی با سیاهکلی گفتگو کردند و از کاهش حقوق خود گفتند که نماینده قزوین با اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان تماس گرفت و وی علت کاهش حقوق و موانع پیش روی آموزش و پرورش در رابطه با نیروهای خرید خدمات آموزشی را توضیح داد و این مشکلات را نشأت گرفته از سیاست های کشوری دانست.

همچنین نماینده قزوین در پاسخ به یک دانش آموز که در مورد دغدغه های ذهنی دانش آموزان برای آینده توضیح داد، گفت: نظام آموزشی ما باید به سمت مهارت آموزی حرکت کند و فنی و حرفه ای به صورت فراگیر به این سمت حرکت کند.

در این جلسه اقشار مختلف مردم سئوالات خود را به صورت حضوری و مکتوب بیان کردند و سیاهکلی به این سئوالات پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار