سبک زندگی کارآفرینان هزینه بالایی دارد

تهران (پانا) - کارآفرینی، اصطلاحی که چند سالی است مطرح شده و خوشبختانه روز به روز هم بر تعداد این افراد افزوده می‌شود. کسانی که خودشان کسب و کاری را با خلاقیت راه‌اندازی کرده واز این راه درآمد کسب می‌کنند اما بالا و پایین زندگی آنها زیاد است و سبک زندگی متفاوتی دارند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سبک زندگی کارآفرینان هزینه بالایی دارد

به گزارش ایسنا، یک کارآفرین البرزی با بیان اینکه معمولا واقعیت‌ها در خصوص کارآفرینان گفته نمی‌شود، ادامه داد: سبک زندگی کارآفرینانه هزینه‌های سنگینی دارد و امنیت کاری و مالی در این نوع زندگی هیچ معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان در ایران شرایط سخت‌تری در مقایسه با سایر کشورها دارند، اضافه کرد: با توجه به تورم بالا در ایران، شرایط کارآفرینان مدام در حال تغییر است و به عنوان مثال معلوم نیست بعد از این جلسه دو ساعته قیمت دلار چقدر بالا رفته باشد.

این کارآفرین تاکید کرد: یک کارآفرین روی هیچ چیزی نمی‌تواند برنامه ریزی کند و ممکن است یک روز سرمایه زیادی داشته باشد و یک روز سرمایه چندین سال تلاشش را از دست بدهد.

جلیلی اضافه کرد: کارآفرینان زندگی پرفراز و نشیب و پرهیجانی دارند و اگر کسی تحمل این سبک از زندگی را ندارد قطعا در این مسیر موفق نخواهند شد.

وی تاکید کرد: کارآفرینی انتها و بازنشستگی ندارد و یک کارآفرین تا زمانی که که نفس می‌کشد در تلاش است طرحی را اجرایی کند و مشکلی از جامعه حل کند.

وی اضافه کرد: کسی که ذهن کارآفرینی ندارد وقتی به پول می‌رسد بقیه عمرش را صرف خوشگذرانی و لذت بردن می‌کند ولی کارآفرین واقعی با سرمایه‌ای که به دست آورده به دنبال راه اندازی کسب و کارهای جدید و اجرای ایده‌های نو است.

این کارآفرین توضیح داد: کسی که می‌خواهد سبک زندگی کارآفرینانه را انتخاب کند، باید انتخاب‌های درستی داشته باشد و حتی کسی را به عنوان شریک زندگی انتخاب کند که قابلیت ریسک پذیری داشته باشد و این طور نباشد که کارآفرین بین کار و زندگی خانوادگی ناچار به انتخاب شود.

وی با اشاره به برخی ویژگی کارآفرینان گفت: ایده پردازی و خلاقیت دو ویژگی مهم کارآفرینان است و با وجود اینکه در ایران سیستم آموزشی، خانواده و رسانه دست به دست هم می‌دهند تا روحیه کنجکاوی و ایده پردازی را از افراد بگیرند، کارآفرینان این حس را در خود زنده نگه می‌دارند.

وی تاکید کرد: کارآفرینان اغلب خلاف جهت آب شنا می‌کنند و هم در قدرت پذیری و سیستم پذیری ضعیف هستند.

مشاور نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی استان البرز با اشاره به عوامل تاثیرگذار در راه اندازی کسب و کار موفق ادامه داد: سیستم سازی در این حوزه اهمیت زیادی دارد چون یک نفر نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها تخصص داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر خلاف تصور عموم، در بحث کارآفرینی در ایران ایده اصلا اهمیت ندارد چون در کشور ما قانون کپی رایت اصلا معنایی ندارد.

وی گفت: اگر فردی کارآفرین باشد، ایده خود را بال و پر می‌دهد چون به خوبی می‌داند با بال و پر دادن به ایده‌های دیگران راه به جایی نمی‌برد.

جلیلی ادامه داد: کار تیمی در ایران نتیجه بخش نیست و اغلب گروه‌های استارتاپی کمتر از 6 ماه دوام می‌آورند و این انفصال هم بیشتر به دلیل مسائل شخصی است.

وی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در کسب و کار کارآفرینانه خود موفق باشند نباید وارد بازارهایی که رقیب حقیر دارند و بازارهای رکودی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار