ضرورت اقامه نماز در مدارس

پاکدشت(پانا) - مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، در نشست هم‌اندیشی روحانیون طرح امین، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت نماز، وسیله نزدیکی مومن‌به خدا است و فراهم کردن اقامه آن در مدارس ضرورت است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اقامه نماز در مدارس

پیش‌اجلاس نماز و جلسه مبلغین طرح امین، جنوب شرق استان تهران با حضور حجت‌الاسلام ابوالفضل شعبانی مسئول و مجری طرح امین حوزه علمیه استان تهران، حسین صادقی کارشناس اقامه نماز اداره کل شهرستان‌های استان تهران، سید‌اصغر میرقاسمی مدیر آموزش و پرورش پاکدشت و محمد اسدی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پاکدشت، به میزبانی واحد اقامه نماز، قرآن و عترت شهرستان پاکدشت برگزار شد.

سید اصغر میرقاسمی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که فرمودند «همانا نماز خواندن وسیله نزدیکی مومن به خدا است» تصریح کرد: وظیفه مسئولان نظام اسلامی، فراهم کردن بستر اقامه نماز در جامعه به خصوص در محیط مدرسه است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل شعبانی گفت: ارتباط بین حوزه‌های علمیه و دانش آموزان باید قوی‌تر شود که در شرایط کرونایی بتوان به توسعه و ترویج اقامه نماز کمک کرد. همچنین آسیب‌شناسی و بررسی شود موانع و عوامل مخرب در خصوص نماز و فرهنگ نمازخوانی رفع شود.

هادی علی‌عسکری، کارشناس‌مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش پاکدشت، به ارتباط و همکاری دو سویه بین مدرسه و مسجد اشاره کرد و گفت: اگر ارتباط بین دانش‌آموزان و روحانیون و مساجد قوی شود، مشکلات و سوالات شرعی آن‌ها پاسخ داده می‌شود و از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌شود.

او همچنین از روحانیون خواست تا در محیط مدرسه، از دانش‌آموزان تولید محتوا با موضوع نماز خواسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار