نمایش تاریخی دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان در رقابت‌های جهانی

قلب‌ها در دستان فاطمه

تهران (پانا) - اگرچه دختران ایران در برابرغول یخی هندبال جهان با نتیجه سنگین 41 بر 9 شکست خوردند اما نقش اول این بازی فاطمه خلیلی گلر ایران بود که با یک نمایش جادویی و چند سوپر سیو استثنایی از سنگین‌تر شدن شکست ایران جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
قلب‌ها در دستان فاطمه

این یک صحنه تاریخی بود. مثل روزی که تیم ملی فوتسال زنان ایران بر بام آسیا ایستاد و یا روزی که یکتا جمالی پولاددختر ایرانی نخستین مدال جهانی وزنه‌برداری زنان را به سینه زد یا حتی روزی که کیمیا علیزاده نخستین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک را در ریو 2016 صید کرد یا کمی دورتر روزی که خدیجه آزادپور نخستین طلای ورزش زنان ایران در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو 2010 را چنگ زد. تاریخ را برنده‌ها می‌نویسند اما این بار یک بازنده، تاریخ را از نو نوشت. اتفاقی سترگ که فصل جدیدی را در تاریخ ورزش زنان ایران رقم زد اما شاهکار بزرگتر در اسپانیا رخ داد، جایی که دختران ایران در یک نبرد نابرابر با غول‌های دنیا نمایشی شگفت‌انگیز داشتند و نقش اول این نمایش سحرانگیز فاطمه خلیلی بود. دروازه‌بان دوست‌داشتنی تیم ایران که با سوپر سیوهای استثنایی خود در اسپانیا چشم‌ها را خیره کرد.

ماجرا از بازی نخست و مصاف با رومانی شروع شد. تیمی که در همه ادوار تاریخ هندبال جهان حضور داشته و اگرچه 39 بر 11 ایران را شکست داد اما نمایش هیجان‌انگیز خلیلی در همان بازی نخست مورد توجه قرار گرفت. بازی دوم برابر نروژ قهرمان المپیک، تیم نخست جهان و قهرمان قاره سبز با چمدانی از مدال‌های رنگارنگ حکایتی متفاوت‌تر داشت. اگرچه دختران ایران در برابر این غول یخی با نتیجه سنگین 41 بر 9 شکست خوردند اما نقش اول این بازی باز هم فاطمه خلیلی گلر ایران بود که با یک نمایش جادویی و چند سوپر سیو استثنایی از سنگین‌تر شدن شکست ایران جلوگیری کرد. نمایشی اعجاب‌انگیز که برنده و بازنده آن را تحسین کردند تا ستاره ایران به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. یک خرق عادت جذاب از سوی فدراسیون جهانی که نفر برتر زمین را از تیم بازنده انتخاب کرد. لحظه معرفی خلیلی به عنوان بهترین بازیکن زمین، یک صحنه دراماتیک و رویایی بود. اعلام نام خلیلی، اشک‌های بی‌اختیار وی و حلقه زدن هم‌تیمی‌هایش به دور او صحنه زیبایی را خلق کرد که تماشاگران حاضر در سالن و حتی بازیکنان حریف را تحت تأثیر داد و بازیکنان نروژ نیز تحت تأثیر این صحنه احساساتی شده و اشک ریختند.

فاطمه خلیلی پس از بازی گفت این رویایی برای او بوده که به حقیقت پیوسته: «حضور در مسابقات جام جهانی در تمام طول عمرم رویای من بوده است. دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین پس از پایان مسابقه اتفاق بسیار بزرگی است، بنابراین من نمی‌توانم توضیح دهم که تا چه حد خوشحال هستم.» در پایان عکسی خاطره‌انگیز با حضور دو تیم زیر تیرک‌های دروازه گرفته شد. پس از این اتفاق تاریخی فدراسیون هندبال نروژ نیز گلر ایرانی را ستود و برای او هدیه‌ای جذاب فرستاد. فدراسیون هندبال نروژ با تمجید از فاطمه خلیلی پیراهن تیم ملی این کشور را به وی اهدا کرد. پیراهنی که از سوی بازیکنان تیم ملی هندبال زنان نروژ امضا شده. فاطمه خلیلی سنگربان تیم ملی هندبال ایران با تشکر از این اقدام تیم ملی هندبال نروژ گفت: «این اقدام برای من بسیار ارزشمند است.»

صفحه رسمی توئیتر فدراسیون هندبال نروژ در ستایش از خلیلی نوشت: «فاطمه! به تو تبریک می‌گوییم. امروز ما همه با هم بازی را بردیم.»

سایت فدراسیون جهانی نیز خلیلی را ستود و نوشت: «فاطمه خلیلی و یک نمایش درخشان دیگر. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار