رییس جامعه مدرسین:

آموزش و پرورش دانش‌آموزانی دارای مهارت و روحیه جهادی تربیت کند

قم(پانا)- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد آموزش و پرورش باید در کنار مباحث علمی دانش آموزانی را تربیت کند که دارای مهارت و روحیه جهادی و انقلابی و مهارت باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش دانش‌آموزانی دارای مهارت و روحیه جهادی تربیت کند

آیت‌الله «سید هاشم حسینی‌بوشهری» رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز مشکلی که در آموزش و پرورش وجود دارد این است که دروس ما حفظ محور هستند که هیچ ارتباطی با مهارت آموزی و شغل آینده فرزندانمان ندارند در حالی که خروجی آموزش و پرورش باید مهارت محور باشد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حقوق اسلامی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در پیشانی رسیدن به تمدن اسلامی قرار دارد، چون سرمایه نیروی انسانی در این دستگاه با اهمیت تربیت می‌شود.
آیت الله حسینی‌بوشهری سند تحول بنیادین را چراغ راه روشن نظام آموزشی کشور ارزیابی کرد و یادآور شد: باید آموزش و پرورش در دوره جدید این سند را احیا و اجرایی کند.
وی با اشاره به نقش معلمان در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در مدارس از معلمان بیش از والدین خود تبعیت پذیری دارند باید مربیان آموزش و پرورش از این فرصت برای هویت بخشی و دین باوری دانش آموزان استفاده کنند تا مدیران آینده کشور از سلامت فکری بیشتری برخوردار باشند.
آیت الله حسینی بوشهری رفع مشکلات معیشتی معلمان را ضروری دانست و یادآور شد: معلمی که دغدغه معیشت داشته باشد هیچ گاه نمی‌تواند معلم خوبی برای نظام تعلیم و تربیت کشور باشد و باید این موضوع را با اهتمام بیشتری دنبال کنید.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان، تشویق دانش آموزان نخبه و پرتلاش، کنترل فعالیت‌های فضای مجازی دانش آموزان با ارتقاء سواد رسانه‌ای آن‌ها، اهمیت دادن به محتوای دینی و تربیتی، سپردن امور تربیتی به افراد متعهد، ایجاد پیوند بین مدرسه، مسجد و والدین را از دیگر مطالبات حوزه از وزیر جدید آموزش و پرورش اعلام کرد.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار با علما و مراجع عظام تقلید وارد قم شد؛ وی همچنین با آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی و جوادی آملی از مراجع بزرگوار تقلید شیعه و آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار