آیت‌الله مکارم شیرازی:

دستاوردهای بزرگ علما در کتب درسی گنجانده شود

قم (پانا)- یکی از مراجع عظام تقلید عنوان کرد باید دستاوردهای علمای بزرگ شیعه در کتب درسی دانش‌آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود تا نسبت به مواریث مهم پیشینیان خود و سابقه عظیم علمی آگاه شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای بزرگ علما در کتب درسی گنجانده شود

آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع عظام تقلید عصر امروز در دیدار «یوسف نوری» وزیر آموزش‌وپرورش، با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه‌های علمیه با نظام آموزشی کشور، اظهار داشت: ارتباط آموزش‌وپرورش و دانشگاه با حوزه علمیه از قدیم مرسوم بوده و بوعلی سینا، شیخ بهایی و شیخ طوسی در کنار هم پرورش یافته‌اند.

وی با اشاره به نقش گسترده علمای شیعه در گسترش علوم اسلامی، اضافه کرد: برخی چنین تصور می‌کردند که علمای شیعه نقش چندانی در گسترش علوم خصوصا علوم اسلامی نداشتند، اما ما با برگزاری کنگره «نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی» ثابت کردیم که شیعه در تمام علوم از جمله فقه، اصول، کلام و حتی طب، نجوم، معماری و غیره پیشتاز بوده و نقش موثری داشته است.

آیت الله مکارم شیرای ادامه داد: باید دستاوردهای علمای بزرگ شیعه در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود تا آن‌ها نسبت به مواریث مهم پیشینیان خود و سابقه عظیم علمی آگاه شود.

وی ایجاد تحول در آموزش‌وپرورش را یک ضرورت دانست و افزود: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده که لازم است نسبت به اجرای این‌گونه سندها و جایگزینی فرهنگ غربی هوشیار بود.

«یوسف نوری» وزیر آموزش‌وپرورش امروز دوشنبه در سفر به قم پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع عظام تقلید وعلما دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار