محسن بهارلو: آیین‌نامه جدید اجرایی مدارس، فرصت بی‌نظیری در امر مدرسه‌محوری فراهم کرده‌است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع در منطقه 19 با بیان اینکه آیین‌نامه جدید اجرایی مدارس فرصت بی‌نظیری در راستای امر مدرسه‌محوری فراهم کرده است، بر نقش مدیر مدرسه در این زمینه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
محسن بهارلو: آیین‌نامه جدید اجرایی مدارس، فرصت بی‌نظیری در امر مدرسه‌محوری فراهم کرده‌است

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه 19، با حضور محسن بهارلو معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع به همراه مدیران و روسای مجموعه این معاونت در منطقه 19 تهران جلسه هم اندیشی با شورای معاونین، کارشناس مسوولین منطقه و نمایندگان مدیران مدارس، برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شهر تهران در این جلسه با تاکید بر نقش موثر نیروی انسانی کارآمد در ایده پردازی، طراحی استراتژی ها و اجرای عملیاتی طرح ها افزود: در آموزش و پرورش در میان همه نقش‌هایی که در حوزه تعلیم تربیت وجود دارد، یکی از پرمحتواترین نقش‌ها، نقش مدیر مدرسه است، زیرا مدیر مدرسه در انتهای زنجیره تعلیم و تربیت قرار دارد و تحقق اهداف تعلیم و تربیت وابسته به ایفای خوب نقش مدیران در تمامی وظایف محوله است.

بهارلو در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه همه ذی نفعان درون و برون سازمانی آموزش و پرورش بر مقوله مهم مشارکت گفت: باید تلاش کنیم تا تربیت از انحصار تفکر متمرکز به سمت و سوی مشارکت سوق پیدا کند و از این منظر ابلاغ آیین نامه جدید اجرایی مدارس فرصت بی نظیری در راستای تقویت اصل مشارکت و اجرای اصل مدرسه محوری و کانون تربیت محلی را فراهم کرده است.

معاون توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: امروزه مدیریت در مدارس به جهت گستره و پیچیدگی خاص امر تعلیم و تربیت با تنگناهای حاکم به عنوان یکی از سخت ترین نوع مدیریت ها در جامعه است و از این منظر برای حل چالش های پیش روی مدارس نیازمند تعامل، گفتگو و تبادل تجربه با یکدیگر هستیم.

شایان ذکر است در این جلسه 10 نفر از نمایندگان مدیران مدارس منطقه 19 به تشریح نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی مدارس پرداخته و مدیران و روسای منابع انسانی و امور اداری، تعاون و پشتیبانی، برنامه و بودجه، امور بازنشستگی، امور حقوقی، راهبری اسناد و مکاتبات، امور پژوهش و فناوری اطلاعات در خصوص موضوعات مربوطه به ارائه جواب و نکته نظرات تخصصی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار