برگزاری مانور زلزله در 2700 مدرسه استان خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آموزش 4 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی 20 مدرسه استان در آذرماه امسال، با آموزش‌های امداد و نجات قبل، حین و بعد از زلزله توسط کارشناسان هلال احمر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله در 2700 مدرسه استان خراسان جنوبی

محمدعلی واقعی صبح امروز در حاشیه برگزاری نمادین بیست و سومین مانور سراسری زلزله که در دبیرستان هاجر بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: مهم‌ترین محصول این مانور ارتقاء مهارت‌های دانش‌آموزان در زمینه شیوه پناهگیری، امداد و نجات و ارائه کمک‌های اولیه به مصدومان است.

وی، با اشاره به برگزاری این مانور در قریب به 2 هزار و 700 مدرسه و 13 شهرستان و منطقه خراسان جنوبی، عنوان کرد: بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی امروز، با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» و مشارکت استانداری، سازمان دانش آموزی، هلال احمر، آتش نشانی، صدا و سیما، شهرداری و دیگر سازمان خدمات رسان مانند ادارات آب، برق و گاز استان، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، توانمندسازی فرزندان خطه قهستان زمین، برای آمادگی و مواجهه صحیح و کارآمد با بحران ها و بلایای طبیعی را هدف غایی این مانور دانست و اذعان کرد: 50 گسل گ، بهارستان علم و ادب را در کمربند زلزله خیز ایران قرار داده، در نتیجه، آموزش، استانداردسازی، کسب آمادگی ها و مهارت های لازم قبل، حین و بعد زلزله به دانش آموزان و اولیای آنها الزامی است.

به گفته واقعی، مانورهایی این‌چنینی، موجب افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و یادگیری رفتارهای صحیح هنگام برخورد با بحران های طبیعی شده و قدرت تحلیل و رویایی با مشکلات ناشی از این حوادث را در آنها افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار