تجلیل از ˝محمد کاسبی˝ در هشتمین جشنواره فیلم‌نامه نویسی رضوی

خبرگزاری پانا: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در حالی به آیین اختتامیه نزدیک می‌شود که قرار است در هشتمین جشنواره فیلم‌نامه نویسی رضوی از ˝محمد کاسبی˝ به خاطر بازی در فیلم ˝آسمان هشتم˝ تجلیل شود.

کد مطلب: ۱۲۳۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا ؛‌ زکریا یازرلو معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه همزمان با میلاد امام رضا(ع) از محیط‌بانان نمونه کشور در دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی تجلیل می‌شود، ابراز داشت: اختتامیه دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی در استان‌های لرستان، خرم آباد، بوشهر، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره شامل مسابقات فیلم، عکس، وبلاگ نویسی، داستان نویسی، خاطره نویسی و نقاشی کودکان است، افزود: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز آن مطابق برنامه زمانبندی شده، در استان‌های مذکور اجرا می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست درباره اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: استفاده از فرصت برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به منظور آموزش و تنویر افکار عمومی با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی محیط ‌زیستی و ترویج رفتارهای بهنجار زیست ‌محیطی و گسترش فعالیت‌های هنری- مذهبی مرتبط با موضوع‌ها محیط‌ زیستی با استفاده از سیره بزرگان دین به ‌ویژه امام رضا(ع) در میان فعالان فرهنگی و هنری در جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی است
شفیع آقا محمدیان دبیر جشنواره فیلمنامه نویسی رضوی با اشاره به تقدیر از "محمد کاسبی" در هشتمین جشنواره فیلم‌نامه نویسی رضوی گفت: با توجه به لزوم تقدیر و بزرگداشت هنرمندان فعال و متعهد در زمینه فرهنگ رضوی بر آن شدیم تا از محمد کاسبی، بازیگر خوشنام و متعهد سینمای کشورمان تجلیل کنیم.

وی دلیل انتخاب کاسبی را نقش آفرینی او در فیلم سینمایی "آسمان هشتم" عنوان کرد و افزود: در این فیلم محمد کاسبی با بازی در نقش یکی از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) توانسته به خوبی از عهده نقش و القای حس معنوی آن بر آید و بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.

آقا محمدیان بیان داشت: تجلیل از این هنرمند سینما و تلوزیون در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فیلمنامه نویسی رضوی انجام خواهد شد.

*فعالیت نخستین کانون خبرنگاران رضوی کشور در کردستان آغاز شد


خبات ساعدی مدیر سرای روزنامه‌نگاران کردستان از آغاز فعالیت نخستین کانون خبرنگاران رضوی کشور در این استان خبر داد و گفت: ارادت ویژه مردم مسلمان کردستان از مذاهب مختلف اسلامی به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) وصف ناشدنی بوده و مردمان این خطه در طول تاریخ پر افتخار اسلامیشان ارادت ویژه خویش را بارها و بارها به ساحت مقدس امام رضا(ع) در قالب آثار هنری و ادبی به همگان نشان داده‌اند.

وی افزود: در راستای ارادت به اهل بیت و به ویژه امام رضا(ع)، در اوایل تیر ماه سال جاری و با مشارکت گسترده اصحاب رسانه استان، شاهد برپایی نخستین جشنواره استانی جلوه‌های فرهنگ رضوی در آیینه رسانه‌های استان بودیم و از همان تاریخ به بعد مقدمات راه‌اندازی کانون خبرنگاران رضوی استان میسر شد و به صورت رسمی این کانون فعالیت خود را هم اکنون آغاز کرد.

ساعدی اظهار داشت: بازتاب گسترده اخبار، فعالیت‌ها و آداب و سنن مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان در رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و خبرگزاری‌ها نمونه بارزی از تلاش‌ها و خدمات خبرنگاران تلاشگر کردستان در این عرصه معنوی بوده و امید است با محوریت کانون خبرنگاران رضوی این مهم با انسجام هر چه بیشتری همراه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار