پویش بخوان و ادامه داستان را تو بنویس

تهران (پانا)- کارشناس فرهنگی- تربیتی کانون رضوان منطقه یک معتقد است با ارائه روش‌های خلاقانه مثل مشارکت می‌توان دانش‌آموزان را به کتاب و کتاب خوانی علاقه‌مند کرد و پویش بخوان و ادامه داستان را تو بنویس با هدف پرورش خلاقیت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش بخوان و ادامه داستان را تو بنویس
یکی از دلایل اصلی کتاب خوان نبودن افراد یک جامعه این است که از زمان کودکی این افراد به کتاب علاقه مند نشده اند و در واقع نقطه آغازین ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده شروع می شود؛ زیرا طبق دیدگاه روان شناسان، شخصیت و هویت کودک در قدم اول در خانواده شکل می گیرد و سپس در مهد کودک ها و مدارس این ایراد همچنین به کارشناسان فرهنگی و متولیان امور تربیتی خانواده بزرگ آموزش و پرورش وارد است اگر ما به دنبال ساختن جامعه ای توانمند هستیم باید با ترویج کتابخوانی افراد یک جامعه را توانمند کنیم.
این هفته، هفته کتاب و کتابخوانی است طبق فرمایشات امام علی (ع) "کتاب غذای روح است" و بنابراین باید هر روز کتاب بخوانیم به استناد همین توصیه انجمن ادبی کانون رضوان برنامه ایی تحت عنوان دیدار با نویسنده تدارک دید. توران برهانی؛ کارشناس فرهنگی- تربیتی کانون رضوان و عضو شورای کتاب کودک با ضمن گرامی داشت این هفته، با معرفی "کتاب تو یک جهانگردی" نوشته ی شهرزاد شهرجردی از تمامی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی منطقه یک خواست یک بار این کتاب را مطالعه کنند و در این پویش شرکت کنند. هدف از انتخاب این کتاب آگاهی دادن به کودکان از پیامد های ناگوار جنگ ودر نهایت مهاجرت وپناهندگی است. این کتاب تلاش می کند مفاهیمی همچون وطن دوستی، همدلی، صلح، مشارکت و مسئولیت پذیری را به کودکان انتقال دهد.
این پویش با استقبال زیاد دانش آموزان اجرا شد و سپس دانش آموزان به صورت مجازی با نویسنده کتاب دیدار و سوالات خود را پرسیدند.
شهرزاد شهرجردی؛ نویسنده کتاب در این نشست مجازی ضمن تشکر از مدیران مدارس که در این پویش شرکت کردند به سوالات تک تک دانش آموزان از قبیل ایده اولیه این کتاب از کجا آمده،چرا شخصیت های داستان اسم نداشتند واین کودکان در کدام کشور زندگی می کردند را پاسخ داد ودر ادامه با برگزاری کارگاه نوشتن خلاق از دانش آموزان خواست در نوشتن کتاب تو یک جهانگردی 2 با ارائه نظرات و پیشنهادات به او کمک کنند و با قوه تخیل خودشان ادامه داستان را بنویسند.
خبرنگار دانش آموزپانا؛ ثنا رفیعا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار