توصیه های مهم در هوای آلوده تبریز

تبریز(پانا) - رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی با تاکید بر وضعیت هوای شهر تبریز، توصیه‌هایی مهم جهت پیشگیری از هرگونه مشکلات در این روزها اظهار کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های مهم در هوای آلوده تبریز

فرزاد رحمانی گفت: در مواقعی که وضعیت هوای شهر آلوده بوده و به شاخص خطرناک رسیده این یک اخطار برای تمامی اقشار به ویژه بیماران قلبی و عروقی، مادران باردار و شیرده، سالمندان و کودکان است تا از خانه خود خارج نشوند.

وی افزود: اگر ضرورتی برای خارج از خانه وجود دارد، بایستی در حداقل زمان ممکن و از کوتاه ترین مسیر به منزل بازگشت و در زمان تردد در فضای بیرون خانه نیز حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کرد.

وی ضمن اشاره به این که ماسک های معمولی اثر مطلوبی در مقابله با آلودگی ندارند، گفت: در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف مایعات، لبنیات و سبزیجات حتما توصیه می‌شود تا از این طریق بتوان از اثرات مضر آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن پیشگیری کرد و صد البته ورزش در این هوا به شدت مضر و خطرناک است و چنانچه در این روزها علائم مشکلات قلبی و عروقی و یا شرایط حاد در دیگر افراد مشاهده شود، بایستی در اسرع وقت با عوامل اورژانس تماس گرفت.

وی در خاتمه، شستشوی دست و صورت افراد را به عنوان بخشی که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارد، امری ضروری در روزهای هوای آلوده شهر تبریز دانست.

بر اساس این گزارش؛ هوای تبریز طی چند روز گذشته، برای گروه‌های حساس و امروز برای تمامی گروه‌های سنی در وضعیت هشدار قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار