دبیر اولین جشنواره کشوری روش‌های نوین تدریس مراکز دارالقرآن؛

ارسال ۸۳۳ اثر از کل کشور، برای شرکت در جشنواره

تبریز (پانا) - دبیر اولین جشنواره کشوری روش‌های نوین تدریس مراکز دارالقرآن؛ از ارسال  ۴۶۷ اثر در تدریس مجازی و  تولید محتوا، ۱۸۷ اثر در تدریس حضوری و ۱۷۹ اثر در تصویرسازی کتب و در مجموع ۸۳۳ اثر برای اولین جشنواره کشوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ۸۳۳ اثر از کل کشور، برای شرکت در جشنواره

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال میزبان اولین جشنواره کشوری روش های نوین تدریس کتب، مراکز دارالقرآن سراسر کشور هستیم. این جشنواره به ابتکار و پیشنهاد پایگاه مجازی دارالقرآن کشور که مستقر در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است؛ با مصوبه وزارت جهت اجرا ابلاغ شد.

وحید صادق زاده خاطرنشان کرد: از شهریور ماه ۱۴۰۰، کارهای اجرایی این جشنواره کلید خورد و اکنون بعد از اتمام دریافت آثار؛ در حال داوری و نهایتاً تمهید مقدمات مرحله اختتامیه جشنواره هستیم.

دبیر این جشنواره به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهمترین هدف اجرای این جشنواره ارتقا کیفیت آموزشی مراکز دارالقرآن کشور است. باید تغییر نگرش در نوع تدریس مدیران و مربیان دارالقرآن ایجاد کنیم و از نگرش سنتی به نگرش علمی و نگرش های رایج جدید و همچنین روش های نوین و جدید تدریس آنها را جاری و ساری کنیم تا بتوانند با استفاده از این آموزش ها و روش های جدید و جذاب دانش آموزان را به سوی قرآن جذب کنند.

وی گفت: در کنار این هدف، بحث تولید محتواهای آموزشی، آشناسازی مدیران و مربیان با پلتفرم های مختلف در این زمینه و نیز تصویرسازی کتب قرآن از جمله اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌کنیم.

صادق زاده با اشاره به اینکه در این جشنواره سه رشته در نظر گرفته شده است، افزود: روش تدریس حضوری که فیلم آموزشی مربیان همراه با حضور تعدادی از دانش‌آموزان به صورت حضوری در این تدریس ها برای ما ارسال می شود. رشته دوم تدریس مجازی، طراحی پلت‌فرم‌های آموزشی و محتواهای آموزشی همراه با صداگذاری تدریس آن مربی است و رشته سوم این جشنواره در مورد همکاران و فرهنگیان علاقه مند به فعالیت های قرآنی به ویژه با محوریت مراکز دارالقرآن کشور که حدود ۸۰۰ مرکز است را داریم و تصویر سازی کتب نام دارد.

دبیر جشنواره با اشاره به زمان ارسال آثار این جشنواره گفت: از ۱۵ شهریور ماه تا پایان مهرماه مهلت ارسال آثار این جشنواره برای استانها تعیین شده بود که با توجه به استقبال بی نظیر استان ها، این زمان ۱۵ روز دیگر تمدید و تا ۱۵ آبان آثار ارسالی جمع‌آوری شد.

وی افزود: ۴۶۷ اثر در بحث مجازی و تولید محتوا، ۱۸۷ اثر در تدریس حضوری و ۱۷۹ اثر در تصویر سازی کتب و در مجموع ۸۳۳ اثر برای اولین جشنواره کشوری ارسال شده است که ۱۲ داور کشوری از استانهای مختلف در حال داوری این آثار هستند.

صادق زاده با اشاره به استقبال بی نظیر استانها از اولین جشنواره کشوری گفت: تمامی استان‌های کشور بدون استثنا، آثاری برای این جشنواره ارائه داده‌اند و سه استان برتر در ارائه آثار از لحاظ تعداد؛ سیستان و بلوچستان با ۱۳۷ اثر، آذربایجان شرقی با ۱۲۹ اثر و اصفهان با ۸۷ اثر است.

شایان ذکر است اختتامیه مجازی جشنواره بعد از پایان داوری ها و با حضور مسئولین استانی و کشوری به صورت پخش زنده از شبکه شاد و در اواخر آذرماه اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار