تشریح بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی

اردبیل (پانا) - مدیرسازمان دانش آموزی اردبیل به تشریح فعالیت‌های بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی

پرویز اصغری،مدیرسازمان دانش آموزی اردبیل در کارگاه یکروزه توانمند سازی مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق ونواحی این استان که در مجتمع فرهنگی ، ورزشی شهید دیرین آموزش وپرورش ناحیه ۲ اردبیل با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزارشد، اظهارکرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تعریف شده که اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» با هدف ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان بر عهده سازمان دانش‌آموزی گذاشته شده است.

وی ارتقای نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان از طریق جریان سازی فرهنگی و برقراری ارتباط و تعامل موثر و ساختارمند، تسهیل و تسریع فرآیند مسئله‌یابی و حل آن در فرآیند تعلیم و تربیت با مشارکت فعالانه دانش‌آموزان، دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضا و مربیان سازمان، توسعه و تعمیق تشکیلات دانش‌آموزی از طریق جذب و سازمان دهی و نگهداشت اعضا و توسعه و تعمیق فعالیت‌های تشکیلات از طریق فعالیت‌های دانشی، مهارتی و معرفتی و فعالیت‌های خودآموز و تجربه‌محور را از جمله دستاوردهای کیفی این بسته عنوان کرد.

مدیرسازمان دانش آموزی استان گفت: از جمله دستاوردهای کمی اجرای این بسته تحولی تقویت وتوسعه ضریب نفوذ وتاثیر گذاری تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، تقویت وتوسعه شبکه دانش‌آموزی خبرگزاری پانا و تقویت وتوسعه شبکه ارتباطی مجلس دانش آموزی وشورای دانش آموزی در سطح کشور، استان ومنطقه است.

اصغری با بیان این که سازمان دانش‌آموزی نقش اول را در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می کندو بهترین بازو برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، گفت: این بسته تحولی با هدف ارتقای جایگاه سازمان در آموزش و پرورش با امضای وزیر به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده است که اهمیت شان و منزلت ماموریت سازمان دانش آموزی را می‌رساند.

وی در پایان از مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق ونواحی خواست نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان ودانش آموزان عضو تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پاناومجلس دانش آموزی اهتمام ورزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار