اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی

تهران (پانا) - با امضای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، آیین‌نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی (غیرنظامی) اصلاح و ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در جلسه هیئت وزیران مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰، اعضای دولت با توجه به گذشت ۱۰ سال از ابلاغ آیین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی (غیرنظامی) و لزوم بروز رسانی آن و رفع خلاءهای نحوه رسیدگی به این سوانح و نیز ضرورت پاسخگویی به یافته های جدید ممیزی سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) منطبق با الزامات و استانداردهای بین المللی و قوانین و مقررات ملی، با اصلاح برخی از مواد آیین نامه یاد شده موافقت کردند.

یکی از اهداف اصلی ایکائو جدایی بخش بررسی سانحه از نهادهای نظارتی و رگولاتوری سازمان هواپیمایی کشوری می باشد. همچنین حصول دستیابی به سایر موارد از قبیل رفع یافته های قبلی ایکائو در آیین نامه های بالادستی (CE۱)، اجابت استانداردهای جدید ضمیمه شماره ۱۳ پیمان شیکاگو که پس از سال ۱۳۹۱ به تصویب ایکائو رسیده اند، همسویی و هماهنگی بین نهادهای داخلی در اجرای مفاد آیین نامه، کنترل مستقیم صحنه سانحه و فرایند انتشار گزارش های سوانح در متن آیین نامه مذکور پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار