تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش و مناطق آزاد تجاری گفت مشارکت دستگاه‌ها و نهادها و مردم در نظام تعلیم و تربیت نیازمند بستر قانونی و تسهیل فرایندها است در همین راستا طرح اولیه نظام جامع مشارکت درآموزش و پرورش تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش

به گزارش اداره روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، رسول پاپایی در وبیناری که به صورت مجازی و با حضور ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش و به میزبانی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی برگزار شد، با اشاره بهبرگزاریدوره آموزشی ویژهمدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وابسته به دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی افزود: بهره گیری بهینه از ظرفیت های مشارکت جویانه وزارتخانه ها، سازمان ها، دانشگاه ها و سایرنهادهای عمومی در تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی یکی از ظرفیت های موثر برای توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است.

مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تصریح کرد: درحال حاضر حدود 300 مدرسه وابسته به دستگاه های دولتی و نهاد های عمومی در سطح کشور دایر شده است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع مشارکت در آموزش و پرورش نه یک انتخاب بلکه یک الزام است و مسئولان آموزشی ستاد و صف به تعریفی مشترک از موضوع مشارکت برسند و این موضوع از طریق تصویب "نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش" تحقق پذیر است.

پاپایی ایجاد وحدت رویه در اجرای اساسنامه مدارس وابسته به عنوان یکی از اسناد بالادستی در جلب و توسعه مشارکت شرکای بیرونی آموزش و پرورش را ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار