نماینده قزوین در کمیسیون رفع تداخلات اراضی:

اراضی قابل کشت استان قزوین احیا شوند

قزوین (پانا)- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس بر بهره‌برداری و احیای اراضی قابل کشت استان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اراضی قابل کشت استان قزوین احیا شوند

جلسه رفع تداخلات با حضور سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان امور اراضی استان در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

لطف اله سیاهکلی نماینده قزوین در این جلسه با تأکید بر اینکه اراضی قابل کشت استان احیا شوند، اظهار کرد: این اراضی یا در اختیار مردم است که مردم آن ها را زیر کشت می برند و یا در اختیار دولت است که باید این زمین ها در قالب های مختلف به مردم سپرده شود تا موجبات رونق تولید را در استان فراهم آوریم.

*اختلافات در اراضی منجر به قلع و قمع درختان نشود

وی تصریح کرد: در برخی اوقات در بازدیدهای میدانی از روستاها می بینیم که به دلیل همین اختلافات در مالکیت اراضی بین روستائیان و دولت، حکم به قلع و قمع درختان چندین ساله و بارده و بازداشت یک روستایی داده می شود که زندگی اش را از این طریق می گذراند.
سیاهکلی افزود: با فرض اینکه زمینی برای دولت باشد، باز هم قلع و قمع درختان توجیحی ندارد و ما می توانیم همین اراضی را به کشاورزان کرایه دهیم و یا به آن ها واگذار کنیم.

*قانون وسیله ای برای احقاق حق است

نماینده قزوین با تأکید بر اینکه قانون ابزاری برای احقاق حق است، به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با قضات اشاره کرد و گفت: برخی از ما فکر می کنیم قانون هدف است درحالی که قانون ابزاری برای اجرای عدالت است و هدف، تحقق حق و عدالت است.

*مجدانه پیگیر مطالبات مردم در خصوص اختلافات در اراضی هستم

سیاهکلی با اشاره به مطالبه گری خود در خصوص منابع طبیعی در حضور رئیس جمهور، بیان کرد: چرا باید منابع طبیعی اراضی آبا و اجدادی روستائیان را به نام دولت کند درحالی که دولت هیچ بهره برداری از این اراضی نمی تواند داشته باشد و مردم بدانند این مطالبات به حقشان را مجدانه در سطوح مختلف پیگیری می کنم.

*تقدیر نماینده قزوین از امور اراضی استان به جهت پیگیری در احقاق حقوق مردم

نماینده قزوین از اقدامات ارزنده امور اراضی در جهت ساماندهی اراضی استان تقدیر کرد و گفت: این بسیار ارزشمند است که امور اراضی با دقت نظر و با بهره گیری از متد جدید در مسیر احقاق حقوق مردم حرکت می کند و تهیه کاداستر گامی مهم در این عرصه محسوب می شود.

*طرح 1100 پلاک در کمیسیون رفع تداخلات

همچنین به گفته عبدی رئیس امور اراضی استان، هم اکنون یک هزار و 100 پلاک برای رفع تداخلات در استان وجود دارد که 100 مورد آن کاملا مشخص است و 130 مورد آن رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

*کاداستر راهکاری برای پایان اختلافات مربوط به اراضی

وی تهیه نقشه کاداستر با همکاری ثبت اسناد و منابع طبیعی را راهکاری برای حل اختلافات مردم و همچنین حدود اراضی دانست و افزود: ما در این حوزه آمادگی کامل داریم تا نقشه کاداستر استان تهیه شود.

*اراضی قابل کشت استان مشخص می شوند

احمدی از دیگران مدیران امور اراضی استان با اعلام اینکه تعیین حدود اراضی در سه شهرستان آبیک، آوج و البرز در مراحل پایانی قرار دارد و در سایر مناطق در حال انجام است، گفت: در این طرح ما بر اساس الگویی مشخص می کنیم که چه زمین هایی در استان قابل کشت است و چه اراضی قابلیت احیا ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار