مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

توجه به ارتقا کیفیت آموزشی، در کنار بحث سلامت و بهداشت دانش‌آموزان باشد

تبریز(پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تلاش برای بالا بردن کیفیت بهداشت و سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه به ارتقا کیفیت آموزشی، در کنار بحث سلامت و بهداشت دانش‌آموزان باشد

جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونین منطقه ورزقان گفت: عنصر معلم و اخلاق بسیار مهم است و ما در دستگاه تعلیم و تربیت با این دو عنصر درگیر هستیم و باید همیشه به یاد داشته باشیم که حد هیچ جامعه ای از حد نظام تعلیم و تربیت خودش فراتر نمی رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اظهار امیدواری نسبت به پیشرفت شهرستان های ورزقان و خاروانا در همه شاخص ها، افزود: آهنگ مسائل آموزشی و پرورشی در ورزقان بسیار خوب و رو به رشد است.

پاشایی تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد در برطرف کردن مشکلات موجود ورزقان تلاش خواهیم کرد و از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بحث پوشش تحصیلی که یکی از اصول اساسی برای دستگاه تعلیم و تربیت است باید مورد توجه قرار بگیرد تا حتی یک دانش آموز هم از دایره آموزش بیرون نماند.

این مقام مسئول استانی افزود: دسترسی دانش آموزان به آموزش های مختلف تلویزیونی، مجازی و... از اهم موارد است و باید همه مناطق محروم در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته شود.

پاشایی گفت: باید بحث ریشه کنی بی سوادی در شهرستان مورد توجه قرار بگیرد چون همه منابع مربوط به آن را در اختیار منطقه قرار می دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: حلقه اتصال زمین به آسمان دل های پاک دانش آموزان و کودکان معصوم است لذا باید برای دانش و تربیت آنها تلاش کنیم.

پاشایی با بیان اینکه باید در امور مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ریزی داشت و پیگیری در مسائل معجزه می کند، گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت مخاطب ما دانش آموزان هستند لذا باید با یکدلی و هماهنگی در این امر سربلند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از امور و برنامه های تعلیم و تربیت ورزقان مورد توجه ما هست، اضافه کرد: برای بازگشایی مدارس الگوی مشخصی دادیم که مدرسه ها می توانند از این الگو پیروی کرده و بر اساس شرایط مدرسه حضوری باشند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: شورای مدرسه باید از رییس آموزش و پرورش منطقه در امور مربوطه به بازگشایی مشورت بگیرد چرا که بهداشت و ایمنی دانش اموزان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه امتحانات نوبت اول حضوری خواهند بود مگر اینکه ابلاغ و بخشنامه جدیدی بیاید، گفت: امیدواریم در کنار بحث بهداشت و سلامت دانش آموزان در آموزش و بالا بردن کیفیت نیز موفق باشیم.

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان در این سفر یکروزه از پروژه های در حال ساخت این منطقه بازدید کرد.

همچنین در این جلسه نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز از مدیریت آموزش و پرورش ورزقان به جهت کسب رتبه نخست استانی در محورهای کیفیت آموزش در فضای مجازی، فعالیت‌های پژوهشی همکاران، پوشش تحصیلی، ارتقاء شاخص‌های کیفی آموزشی، رشد درصد قبولی آزمون‌های نهایی و.‌‌.. تقدیر و قدردانی نمود و رضایتمندی فرهنگیان از ایجاد شفافیت و برقراری عدالت در حوزه مالی و اعطای تسهیلات را از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت آموزش و پرورش ورزقان بر شمرد.

اللهوردی دهقانی تصریح کرد: تحولات بزرگ انجام یافته در آموزش و پرورش ورزقان نوید‌بخش افق‌ها و چشم‌اندازهای روشن برای دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز است.

وی همچنین از انجام مذاکرات لازم جهت ایجاد مجتمع رفاهی و خانه معلمی متناسب با شان والای فرهنگیان عزیز در ورزقان خبر داد.

محمدباقر خانی، فرماندار ورزقان نیز در ادامه جلسه از راه‌اندازی مرکز نوآوری در ورزقان خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزانِ دارای ایده‌های بدیع می‌توانند از امکانات این مرکز استفاده کنند.

گفتنی است مدیر آموزش و پرورش ورزقان، در ابتدای جلسه از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش در طول یک سال اخیر و چالش‌های فرارویِ آن گزارشی اجمالی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار