آغاز آبگیری تالاب بین‌المللی قوریگل

تبریز(پانا)- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تامین آب تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز آبگیری تالاب بین‌المللی قوریگل

حسن عباس نژاد با اشاره به آغاز آبگیری این تالاب گفت: امیدواریم با رفع نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب بطوریکه یخبندان زیادی هم در مسیر انتقال آب وجود نداشته باشد آبگیری تالاب به خوبی انجام گیرد.

وی با بیان این‌که حق آبه‌ی تالاب ۳.۸ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق آبه‌ی تالاب دارد و اگر آبگیری تالاب به خوبی انجام شود در سال آتی شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ۲۷ تالاب در آذربایجان شرقی گفت: تعدادی از این تالاب‌ها فصلی و برخی نیز مانند قوریگل و قره قشلاق دایمی هستند و شرایط تالاب‌های استان با توجه به کاهش بارندگیها خوب نبوده و مانند قوری گل از شرایط نامناسبی برخوردار هستند.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه حفظ تالاب‌ها نیازمند مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: براساس ماده 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده ودر این راستا دولت و مردم همگی باید اهتمام لازم را داشته باشند .

وی یادآور شد: تالاب بین المللی قوریگل امسال با توجه به کاهش میزان بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و همچنین شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال های گذشته وضعیت مساعدی به لحاظ آبگیری و تامین حقابه نداشته است.

تالاب قوریگل در 18 کیلومتری شمال غرب بستان‌آباد و 45 کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته و در سال 1354 به عنوان تالاب بین‌المللی در کنواسیون رامسر به ثبت رسیده و از سال 1373 جزو مناطق شکار ممنوع مدیریت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار