نواختن زنگ سلامت در مدارس منطقه ۳

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۳، ضمن اشاره به ضرورت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، بر اهمیت برگزاری کارگاه های توانمندسازی ویژه والدین، کارکنان و دانش‌آموزان،برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و تولید محصولات فرهنگی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ سلامت در مدارس منطقه ۳

فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۳، به مناسبت هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر با حضور در یکی از مدرسه غیردولتی منطقه، ضمن به صدا در آوردن زنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس آموزه های اسلامی حفظ خود از خطرها، آسیب ها و همچنین تقویت ابعاد جسمی و روحی، خود تکلیفی دینی و الهی است که در کلام معصومین(ع) هم به این موضوع تاکید فراوانی شده است، زیرا سلامت روح و جسم آرامش درونی و یاد خدا بودن عامل مهمی در توسعه فردی و اجتماعی است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر از جمله عوامل مهمی هستند که سلامت روانی انسان را به مخاطره می اندازند و لازم است با برنامه ریزی های مختلف زمینه مصونیت کودکان و نوجوانان را در برابر آنها فراهم کنیم.
یارمحمدی ادامه داد: در بین آسیب های اجتماعی، گرایش به مصرف مواد مخدر از ضرورت ویژه‌ای برای توجه و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری برخوردار است. بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش برنامه های گسترده ای با هدف مصونیت بخشی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر به ویژه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، طراحی و اجرا کرده است. این برنامه ها شامل طیف گوناگونی از برنامه‌های آموزشی فرهنگی و مراقبتی از جمله، اجرای طرح‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه های توانمندسازی ویژه والدین و کارکنان ،برگزاری جشنواره ها و همایش ها و تولید محصولات فرهنگی و نیز اجرای طرح ها و برنامه های متنوع دیگر است.
وی در ادامه گفت: هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر فرصت بسیار مناسبی است تا بار دیگر ضرورت توجه به این امر مهم برای متولیان تعلیم و تربیت تبیین و بازنمایی شود. در سطح منطقه هم بر اساس برنامه های طراحی شده و عناوین روز شمار هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها و اقدامات متنوعی در دستور کار قرار گرفته است از جمله به صدا درآوردن زنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
یارمحمدی در پایان گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت کار می‌طلبد که همه متولیان به ویژه همکاران آموزشی و اجرایی در سطح مدارس که ارتباط مستقیم و گسترده‌ای با جامعه هدف یعنی دانش آموزان دارند، توجه و اهتمام ویژه‌ای به برنامه‌های آموزشی ترویجی و مداخله‌ای برای کمک حداکثری به عموم دانش‌آموزان بویژه دانش آموزانی که در معرض خطر قرار دارند، داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار