هیچ انسانی در طول تاریخ از آسیب‌های اجتماعی رها نبوده است

بهارستان دو (پانا) - کارشناس اداره مراقبت‌ در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به اهمیت آموزش طرح کانون یاریگران زندگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هیچ انسانی در طول تاریخ از آسیب‌های اجتماعی رها نبوده است

مصطفی برجی، کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم افتتاحیه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش بهارستان دو گفت: تمام انسان‌ها در شرافت انسانی یکسان هستند. چه آن فردی که دور از علم و تکنولوژی است و چه آن فردی که در جامعه امروزی و پر از آسیب‌های اجتماعی است، مستثنی نیستند. هیچ انسانی در طول تاریخ از آسیب‌های اجتماعی رها نبوده است و همه در برابر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی یکسان هستند.

وی در ادامه افزود: مشکلات مالی، مرگ عزیزان، روابط کنترل نشده، منحرف شدن از رفتاهای اجتماعی، به فرد بسیار آسیب می رساند و این فرد بزهکار محسوب می‌شود و نمی‌تواند در بستر جامعه، رفتار انسانی از خود نشان دهد.

برجی بیان کرد: هدف از یاریگران زندگی، محافظت در برابر مخاطرات اجتماعی و آگاه کردن آینده سازان نسبت به این آسیب‌ها است با آموزش همگانی به انسان سالم یا فردی در روند زندگی جامعه دچار مشکل شده یا می‌شود. با این آموزش‌ها، فرد در مقابل این آسیب‌ها مقاومت می‌کند.

وی افزود: انتخاب دوست یکی از مهمترین عامل پیشرفت شما و یا یکی از عامل اصلی سقوط در زندگی شما است. دوست خوب مانند باد موافقی است که به بادبان کشتی زندگی شما اصابت می‌کند و شما را به ساحل نجات می‌برد ولی دوست ناباب در هر حوزه زندگی شما، مانند گرداب خانه سوز است.

کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در تشریح این طرح گفت: عدم کسب مهارت‌های خود مراقبتی(فردی)، خانواده پریشان، نبود کانون فرهنگی و ورزشی این سه دلیل باعث می‌شود دانش‌آموزان میل به اعتیاد در آنان قدرتمند و پررنگ شود، طرح ملی یاریگران زندگی در حوزه آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد ایجاد شده است که نیاز به توانمندسازی و گسترش دارد.

وی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش همزمان سه گروه تاثیرگذار در نظام آموزش و پرورش که شامل اولیا، دانش‌آموز و مدارس است.

برجی تصریح کرد: در طرح یاریگران زندگی به 7 هوش هاوارد گاردنر توجه شده است و این طرح می‌خواهد به ما بگوید تمام انسان‌ها دارایی انواع هوش مختلفی هستند، و در یک زمینه هوشی و استعداد قابل توجه دارد و به دنبال هدفی باشید که به آن علاقه دارید.

خبرنگاردانش‌‌آموز: فائزه حسین پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار