برگزاری مرحله آموزشگاهی المپیاد رویش در ناحیه 4 شیراز

شیراز (پانا) – مرحله آموزشگاهی المپیاد بازی‌های فکری-سرگرمی رویش، با حضور مسوولان سازمان دانش‌آموزی استان و به همت سازمان دانش‌آموزی ناحیه 4 شیراز با شور و هیجان خاصی در دبیرستان فرزانگان حضرت زینب (س) با حضور دانش‌آموزان برگزار شد .

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله آموزشگاهی المپیاد رویش  در ناحیه 4 شیراز

دانش‌آموزان در رشته‌های جنگا، روبیک، بلاک‌آس،کریدو، پنتاگو، لیوان چینی، اتللو و دومینو با هم به رقابت پرداختند و در مراسم اختتامیه از نفرات برتر هر رشته تقدیر شد و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد .

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز ضمن تشکر از زحمات مسوولان سازمان دانش‌آموزی استان و ناحیه 4 شیراز، گفت: بازی‌های فکری علاوه بر ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان، فرصتی تربیتی برای رشد و بالندگی آنان است.

احمدرضا حسن شاعلی گفت: حضور دانش‌آموزان در این المپیاد و بازی‌های فکری، موجب تقویت روحیه ذهنی و ارتقای قوه خلاقیت آن‌ها می‌شود و این قدرت خلاقیت در بزرگسالی می‌تواند زمینه‌ساز اختراعات و اکتشافات مهم و تاثیرگذاری باشد.

مسوول سازمان دانش‌آموزی استان فارس نیز در ادامه این مراسم، گفت: بازی‌های فکری محیطی مساعد برای قرار گرفتن در جمع همسالان، یافتن اشتراکات و سلایق و ارتباط های حقیقی و ملموس در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

امید اسماعیلی افزود: در هفت سال برگزاری المپیاد رویش، هرسال نسبت به سال قبل پیشرفت کرده و ما امسال شاهد برگزاری این المپیاد از مرحله مدرسه‌ای در سطح مدارس استان هستیم تا برترین‌های مدارس با رقابتی سالم به مرحله ناحیه و استان راه یابند .

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به شرایط کرونا رقابت دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف هم به طور حضوری و هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مسوول سازمان دانش‌آموزی ناحیه 4 شیراز در حاشیه این مراسم در گفتگو با پانا گفت :ما امسال شاهد حضور حداکثری دانش‌آموزان در المپیاد رویش هستیم و در جلسه‌ای که با مدیران مدارس فعال ناحیه داشتیم 8 مدرسه به صورت پایلوت در نظر گرفتیم و دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف بازی‌های فکری به صورت حضوری با هم به رقابت سالم پرداختند.

حمیدرضا رستمی در ادامه افزود: طبق مطالعات صورت گرفته، بازی‌های فکری با تاثیری که بر سیستم مغزی دارند، استرس را در دانش‌آموزان کاهش داده، به تعادل روانی آنها کمک می‌کند و باعث ایجاد آرامش ذهنی، تقویت قوه خلاقیت و ابزاری مناسب برای افزایش اعتماد به نفس و رشد اجتماعی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

در اختتامیه این مراسم از دانش‌آموزان رتبه اول تا سوم هر رشته از بازی‌های فکری تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار