برگزاری دوره آموزشی مربی‌گری و داوری بازی‌های فکری المپیاد رویش در فارس

شیراز (پانا)- به گفته معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس، دوره آموزشی مربی‌گری و داوری بازی‌های فکری- سرگرمی، با هدف توانمندسازی مربیان در مناطق با توجه به برگزاری المپیادهای فکری رویش بویژه در شهرستان‌هادر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 19 و 20 آبان‌ماه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی مربی‌گری و داوری بازی‌های فکری المپیاد رویش در فارس

فاطمه عظیمی در گفت‌وگو با پانا افزود: این طرح با استقبال خیلی خوبی از سوی فرهنگیان مواجه شد بطوری که فرهنگیان ۴۷ منطقه از ۵۹ منطقه آموزشی فارس در این دوره حضور دارند.
وی در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گفت: نسبت به تراکم جمعیت دانش‌آموزان هر منطقه به مناطق از یک نفر تا 5 نفر سهمیه داده شده است که به این دوره معرفی کرده‌اند.
عظیمی افزود: ۳۰۰ نفر از فرهنگیان در این دوره شرکت‌ می‌کنند و مربی‌گری و داوری تمام رشته‌های موجود در المپیاد رویش از جمله جنگا، بلاک اس، کریدور، پنتاگو، اتتلو، روبیک، دومینو و لیوان چینی را می‌آموزند.

به گفته معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس در دوره حضوری 70 نفر از فرهنگیان نواحی چهارگانه شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف آن حضور دارند و 230 نفر دیگر شرکت کننده در دوره که امکان شرکت در دوره به صورت‌ حضوری را ندارند، از طریق پلتفرم اسکای روم آموزش می‌بینند.
وی اضافه کرد: در پایان دوره با توجه به فعالیت‌های همکاران، مدرک مربی‌گری و داوری بازی‌های فکری-سرگرمی به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد.
عظیمی با اشاره به اینکه هدف المپیاد رویش غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و پرورش خلاقیت و قوه تفکر دانش‌آموزان و همچنین دور کردن آنان از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی است بیان کرد: هفتمین دوره از مسابقات المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش در سطح آموزشگاهی اکنون در مدارس در حال برگزاری است و با استقبال بسیار از سوی دانش‌آموزان مواجه شده است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: از سال گذشته با بکارگیری طرح نوین و بازمهندسی بازی‌ها، المپیاد رویش به شکل مجازی و تماس تصویری در مرحله استانی شد و امسال نیز مسابقات از مرحله آموزشگاهی به دو صورت مجازی و حضوری در حال اجراست و در مرحله منطقه نیز با توجه به شرایط کرونایی اگر امکان برگزاری باشد مناطق می‌توانند بصورت حضوری المپیاد را برگزار کنند.
عظیمی با تاکید بر اینکه مرحله آموزشگاهی المپیاد رویش در مدارس آغاز شده است، افزود: از یکم تا پانزدهم آذرماه مرحله منطقه‌ای و از اواخر دی ماه نیز بعد از امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان مرحله استانی المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش، اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار