معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

کشورهای اسلامی در گردشگری سلامت سرمایه‌گذاری کنند

تهران (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سهم اندک کشورهای اسلامی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه گردشگری سلامت گفت حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه در سطح کشورهای پیشرفته جهان بسیار بالا است و لازم است کشورهای اسلامی هم توجه بیشتری به سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای اسلامی در گردشگری سلامت سرمایه‌گذاری کنند

در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی که با شعار «تهران؛ پایتخت گردشگری سلامت جهان اسلام» روز دوشنبه 17 آبان ماه 1400 برگزار شد، شرکت نویان نگین پارسیان به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی حضور پررنگی داشت و تیزر این شرکت در حضور مسئولان ارشد دولتی، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و کمیسون گردشگری سلامت اتاق بازرگانی، فعالان کسب وکارهای حوزه درمان، نمایندگان انجمن ها و تشکل های گردشگری سلامت کشورهای عمان، عراق، ترکیه، هند، اتحادیه اروپا، مجارستان ، آلمان، صربستان، سازمان اقتصادی اکو و ... به نمایش درآمد.

دکتر مجید زنگویی دبیر این کنگره و دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به عنوان اولین سخنران این مراسم، اهمیت ایجاد شبکه موثر در صنعت گردشگری سلامت را به عنوان هدف این کنگره مورد تاکید قرار داد.

پشتیبانی دولت، مجلس و اتاق بازرگانی از اهداف کنگره سلامت

وی با بیان این که برندسازی، جریان سازی و فعال سازی ظرفیت ها در حوزه گردشگری سلامت را از جمله اولویت های پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی برشمرد و افزود: در این کنفرانس همکاری های مشترک با نمایندگان کشورهای اسلامی را پیگیری می کنیم و اتاق بازرگانی در کنار کمیسیون بهداشت مجلس و زیرمجموعه های مرتبط دولت همچون وزارت بهداشت نیز در این مسیر از ما پشتیبانی می کنند.

پایین بودن هزینه‌های درمان؛ مزیت رقابتی ایران در گردشگری سلامت

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به جاذبه های گردشگری بی نظیر ایران ، اظهار کرد: هزینه های درمان در ایران نسبت به کشورهای دیگر دنیا بسیار پائین است و این امر مزیت رقابتی ایران در حوزه گردشگری سلامت به شمار می‌آید.

ضرورت تاسیس مراکز توسعه گردشگری سلامت در سفارتخانه های ایران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار تحرک بیشتر دستگاه دیپلماسی در هموار سازی مسیر گردشگران سلامت به ایران شد و خاطرنشان کرد: ضروری است مراکز ویژه توسعه گردشگری سلامت در سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران در کشورهای خارجی راه اندازی شود تا خدمات درمانی استاندارد به متقاضیان این حوزه از مجاری رسمی و قانونی ارائه شود.

کشورهای اسلامی در گردشگری سلامت سرمایه گذاری کنند

فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سخنران دیگر این همایش با تاکید فرصت های اقتصادی موجود در بخش سلامت کشور بیان کرد: یکی از نکات مهمی که به عنوان چالش در حوزه درمان مطرح است، حرکت جمعیت دنیا و ایران به سوی سالمندی و نیازهای روزافزون سالمندان به خدمات درمانی است که در این چالش فرصت‌های مناسبی نیز برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در بخش سلامت نهفته است.

نجفی در ادامه با اشاره به سهم اندک کشورهای اسلامی از سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه گردشگری سلامت بیان کرد: حجم سرمایه گذاری در این حوزه در سطح کشورهای پیشرفته جهان بسیار بالا است و لازم است کشورهای اسلامی هم توجه بیشتری به سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشند.

مزیت آفرینی دیتاهای وزارت بهداشت برای شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ساختارها و دیتاهای بسیار ارزشمندی در وزارت بهداشت فراهم شده است که می تواند مسیر رشد کسب و کارهای حوزه درمان را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: اگر این ظرفیت ها به روی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گشوده شود، مزیت های فراوانی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

بازدید مهمانان عالیرتبه داخلی و خارجی از غرفه شرکت نویان

در ادامه این همایش مهمانان داخلی و خارجی به بازدید از غرفه های نمایشگاهی که در حاشیه این کنگره در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، پرداختند.

غرفه شرکت نویان نگین پارسیان نیز از سوی مهمانان عالیرتبه داخلی و خارجی از جمله دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و امور خانواده ریس جمهور، دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر رضا جمعه آل صالح رییس اتاق بازرگانی کشور عمان ، دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران، دکتر رامین مهمان پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی ایران و ... مورد بازدید قرار گرفت.

شایان ذکر است پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی از یکشنبه 16 تا سه شنبه 18 آبان ماه 1400 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار