تکرار ادعاهای آمریکا درباره مذاکرات

تهران (پانا) - مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی مواضع این کشور راجع به بازگشت به توافق هسته‌ای را تکرار کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تکرار ادعاهای آمریکا درباره مذاکرات

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه سی.ان.ان با بیان این که آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات توافق هسته‌ای است، مدعی شد که تهران هنوز اراده‌ای برای انجام این کار از خود نشان نداده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: اعلام کرده‌ایم که اگر ایران آماده بازگشت به اجرای توافق باشد، به توافق برمی‌گردیم. واقعیت این است که ایران هنوز تمایلی برای بازگشت به برجام نشان نداده است.

وی ادعا کرد ایران یکسری تعهدات دارد که باید به آن‌ها عمل کند و آمریکا نیز براساس این توافق برای عمل به تعهداتش آمادگی دارد.

سالیوان در ادامه بیان کرد: آمریکا از نزدیک با شرکا و متحدان خود برای ایجاد شرایط لازم برای گفت‌وگو همکاری می‌کند. ما آماده بازگشت به میز مذاکره و ادامه کار روی این موضوع هستیم.

مذاکرات وین از تیرماه گذشته به‌دلیل تداوم بدعهدی‌های آمریکا درباره لغو تحریم‌ها و ندادن تضمین درباره نقض دوباره برجام، همزمان با تغییر دولت در ایران متوقف شد. دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا از برجام است، به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده اما همچنان می‌گوید به مسیر دیپلماسی با ایران معتقد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار