رئیس اداره اقاف و امور خیریه شهرستان رباط‌کریم:

900 هکتار از اراضی مرحوم سیدرضا سفیداری در اختیار اوقاف قرار گرفت

رباط‌کریم(پانا)- رئیس اداره اوقاف شهرستان رباط‌کریم از عزل متولیان اراضی مرحوم سفیداری و در اختیار قرار‌گرفتن 900 هکتار از این ارضی توسط اداره اوقاف خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
900 هکتار از اراضی مرحوم سیدرضا سفیداری در اختیار اوقاف قرار گرفت

حجت‌الاسلام مهدی زین‌الدینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط‌کریم رسالت اصلی این اداره را حفظ و احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و تاکید کرد که برای حفظ و احیای موقوفات باید تلاش کرد؛ چرا که در زمان رژیم‌ شاهنشاهی موقوفات زیادی مورد دست‌درازی قرار گرفت که بهره‌مندی نسل‌های بعدی را از این موقوفات دشوار ساخته بود که به لطف خدا پس‌از پیروزی انقلاب‌اسلامی ایران این موقوفات احیا شد.

او گفت: با توجه به ایجاد مراکز افق در امامزادگان که فعالیت خود را در حوزه‌های فرهنگی،اجتماعی و قرآنی قرار داده‌اند این مکان‌ها را به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل کرده است.

او امامزاده عماد رباط‌کریم را جزو شاخص‌ترین امامزاده شهرستان معرفی‌کرد و گفت: با توجه به امکانات این امامزاده و به جهت خدمات ارائه شده به شهروندان، امامزاده عماد رباط‌کریم در تراز رتبه یک کشوری قرار گرفته‌است که از ابتدای سال جاری 4 هزار بسته کمک معشتی با حداقل قیمت 500 هزار تومان و 5هزار بسته بهداشتی تا به امروز توسط مرکز افق امامزاده توزیع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به طرح‌های شاخص اجرا شده توسط اداره اوقاف گفت: طرح مهر تحصیلی از جمله این طرح ها بود که از ابتدای شروع سال تحصیلی جدید 300 بسته تحصیلی به همراه بن خرید کالا به ارزش 300 هزار تومان در بین دانش آموزان توزیع شد.

موکب جاماندگان اربعین از دیگر اقدامات اداره اوقاف شهرستان بود که به مدت 10 شب برپا بود که در این مدت حدود 10 هزار غذا در بین مردم توزیع شد که مورد تقدیر و تشویق امام جمعه شهرستان قرار گرفت و از ابتدای سال تا کنون 50 هزار غذا در مناسبت های مختلف توزیع شد.

او با اشاره به اقدامات حقوقی و ثبتی صورت‌گرفته توسط اوقاف شهرستان رباط‌کریم گفت: خوش‌بختانه سند مالکیت 98 درصد از موقوفات با همکاری خوب اداره ثبت اسناد شهرستان رباط‌کریم گرفته شده و این اقدام از دست‌اندازی موقوفه خوارانی که مترصد اراضی بدون سند هستند جلوگیری می کند و همچنین اسناد تمامی امامزاده‌های رباط‌کریم گرفته شده.

ریاست اداره اوقاف و امور خیریه رباط‌کریم یکی از مهم‌ترین موقوفات شهرستان را اراضی مرحوم سید رضا سفیداری دانست و گفت: این اراضی 900 هکتاری سفیدار حدود 180 سال پیش توسط مرحوم سفیداری وقف می‌شود و واقف، فرزندان خود را به صورت اشتراک‌التولیه با نظارت اداره اوقاف مشغول اداره این اراضی می‌کند.

با توجه به اختلافات پیش‌آمده وعدم شفاف سازی، تنظیم بودجه و تسویه حساب‌ها و همچنین عدم تسلط متولیان به امور وقفی باعث شد تا از بین 5 متولی چهار نفرعزل و یک نفر به علت عدم توانایی در اداره امور به اداره اوقاف شهرستان وکالت داده است و بر اساس بند 1 ماده 1 قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه دستور دخالت سازمان اوقاف به این اراضی داده شد و تمامی متولیان و دست اندر کاران این اراضی کنار گذاشته شده و در اختیار این سازمان قرار گرفته شد.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار